موزیلا می‌گوید دیگر به پول گوگل احتیاجی ندارد

شرکت بزرگ موزیلا که همه‌ی ما آن را با مرورگر قدرتمند فایرفاکس می‌شناسیم، ساعاتی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که از این پس، دیگر به امید گوگل برای درآمد بیشتر نخواهد بود. برای افرادی که در این مورد اطلاعی ندارند، باید بگوییم که در چند سال گذشته، یکی از منابع اصلی موزیلا برای منبع […]

شرکت بزرگ موزیلا که همه‌ی ما آن را با مرورگر قدرتمند فایرفاکس می‌شناسیم، ساعاتی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که از این پس، دیگر به امید گوگل برای درآمد بیشتر نخواهد بود. برای افرادی که در این مورد اطلاعی ندارند، باید بگوییم که در چند سال گذشته، یکی از منابع اصلی موزیلا برای منبع درآمد، پرداخت پول توسط شرکت گوگل برای قرار دادن این موتور جستجو به صورت پیش‌فرض بود.

جالب است بدانید که در سال 2014، موزیلا به تنهایی 330 میلیون دلار از گوگل دریافت کرده تا موتور جستجوگر این شرکت آمریکایی به صورت پیش‌فرض بر روی مرورگر فایرفاکس نمایش داده شود. این قرارداد البته اخیرا به پایان رسیده، اما باید گفت که موزیلا همکاری‌هایی را با یاهو به امضا رسانده و در مورد کاربران کشور روسیه و چین نیز با شرکت‌های Yandex و Baidu، صحبت‌هایی را انجام داده است که می‌تواند به سودآوری بیشتر این شرکت کمک قابل توجهی نماید.

حال مدیر ارشد اجرایی شرکت موزیلا، آقای Jim Cook در مورد سال 2015، اعلام کرده که نتایج مالی این شرکت، بسیار بهتر از سال‌های قبل نیز خواهد بود و تحلیل‌گران باید منتظر انتشار آمار رسمی باشند. در مورد همکاری‌های موزیلا با گوگل، باید بگوییم که هنوز موتور جستجوی این شرکت آمریکایی به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربران کشورهای اروپایی قرار دارد، اما هنوز هیچ پولی توسط موزیلا دریافت نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال