موزیلا عملکرد مروگر فایرفاکس در دستگاه‎های قدیمی را بهبود می‎بخشد

اگر یکی از طرفداران مرورگر کروم گوگل نیستید، جایگزین‎های کافی زیادی همانند با مرورگر فایرفاکس موزیلا برای این منظور وجود دارد. گرچه اگر این احساس را داشته‎اید که مرورگر فایرفاکس در مقایسه با کروم اندکی کندتر است، نگران نباشید چون موزیلا در حال ایجاد تغییری در قالب یک قابلیت جدید “عملکردی” است تا به دنبال […]

اگر یکی از طرفداران مرورگر کروم گوگل نیستید، جایگزین‎های کافی زیادی همانند با مرورگر فایرفاکس موزیلا برای این منظور وجود دارد. گرچه اگر این احساس را داشته‎اید که مرورگر فایرفاکس در مقایسه با کروم اندکی کندتر است، نگران نباشید چون موزیلا در حال ایجاد تغییری در قالب یک قابلیت جدید “عملکردی” است تا به دنبال آن عملکرد این مرورگر به خصوص در دستگاه‎های قدیمی‎تر، بهبود بخشیده شود.

در گذشته موزیلا ادعا کرده بود که فایرفاکس با فضای کمتر از سطح بهینه در دستگاه‎های قدیمی‎تر استفاده می‎شده که به همین دلیل بعضی از کاربران با آن‎که واقعا تقصیر موزیلا نبوده است از عملکرد این مرورگر شاکی باشند. گرچه موزیلا به منظور رفع این مشکل، قصد ایجاد تغییراتی دارد که یکی از آن‎ها تعبیه‎ی دکمه‎ی “بهینه‎سازی فایرفاکس” است.

زمانی که این دکمه فشار داده شود، عملا هرگونه افزونه‎ای که کاربر ممکن است در حال استفاده باشد غیرفعال می‎شود تا به صورت بالقوه باعث عملکرد روان‎تر این مرورگر شود. این افزونه‎ها هم‎چنان وجود خواهند داشت و کاربران می‎توانند بعدا آن‎ها را دوباره فعال کنند. قابلیت دیگری که موزیلا در حال کار بر روی آن است نحوه‎ی پردازش‎های محتوا است تا در بیلدهای آینده از پردازش سه یا بیشتر از سه محتوا در برابر حالت فعلی (دو محتوا) پشتیبانی شود.

هم‎چنین در اختیار کاربران گزینه‎هایی به منظور غیرفعال‎سازی بعضی از قابلیت‎های مشخص رابط‎کاربری قرار می‎گیرد، همانند با انیمیشن‎ها برای تب‎ها، منوها و موارد متعدد دیگر. هدف این است که اگر سیستم کاربر مقدار رم زیادی ندارد، غیرفعال‎سازی این قابلیت‎ها به بالا بردن سرعت کار با مرورگر کمک کند. موزیلا هم‎چنان در حال کار بر روی این قابلیت‎ها است، یعنی به زودی شاهد عرضه‎ی آن‎ها نخواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال