نمایندگان مجلس طرح جدید ممنوعیت استفاده از رمزارزهای خارجی را بررسی می کنند

نمایندگان مجلس طرح جدیدی را تدوین کرده اند که هدف از آن حمایت از استخراج رمز ارز و بازار مبادلات آن در داخل خواهد بود. مرجع تنظیم مقررات مربوط به مبادلات نیز بانک مرکزی در داخل کشور بوده و همچنین استفاده از رمز ارز های غیر بومی ممنوع خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

نمایندگان مجلس طرح جدیدی را تدوین کرده اند که هدف از آن حمایت از استخراج رمز ارز و بازار مبادلات آن در داخل خواهد بود. مرجع تنظیم مقررات مربوط به مبادلات نیز بانک مرکزی در داخل کشور بوده و همچنین استفاده از رمز ارز های غیر بومی ممنوع خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق طرح جدید نمایندگان مجلس قرار است رمز ارزهای بومی به عنوان ابزار پرداخت در کشور مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل وزارت صنعت موظف است اقدامات لازم را برای افزایش ظرفیت در فارم های ماینینگ ایجاد کند به طوری که تا سال ۱۴۰۱ درآمد آن به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران و استخراج آن باعث شده است تا نهادهای دولتی به دنبال ساماندهی بازار رمزارز باشند. نمایندگان مجلس طرح حمایت از استخراج رمز ارز و ساماندهی مبادلات بازار آن را در مجلس اعلام کردند و قرار است این طرح طی برنامه های مرتبط با کمیسیون اقتصادی تدوین شود.

 بیشترین مباحث مربوط به این طرح به استخراج رمز ارزها اختصاص دارد. طرح نمایندگان مجلس شامل ۴ ماده است که طبق آن بانک مرکزی به عنوان مرجع اول تنظیم مقررات آن در کشور منصوب خواهد شد. همچنین وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز وظیفه صدور مجوز مزارع را بر عهده خواهد داشت.

 همچنین با همکاری وزارت اقتصاد، نفت، نیرو و ارتباطات و فناوری تا سال ۱۴۰1 برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت و قدرت پردازش مزارع افزایش پیدا کرده بطوری که پس از آن نیز به طور سالانه ۱۰ درصد رشد داشته باشند. همچنین کلیه مزارع استخراج نیز موظف هستند تا میزان تولیدی خود را به بانک مرکزی اعلام کنند. نظارت این مورد نیز توسط وزارت صمت و سازمان نظام صنفی رایانه ای انجام می پذیرد. همچنین برای این طرح تسهیلاتی از سمت صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است. طبق طرح در نظر گرفته شده استفاده از رمز ارز های غیر ملی برای پرداخت ممنوع خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال