رونمایی MSI ازنسل دوم مادربوردهای سری ECO با سوکت LGA1151

اخیرا شرکت بزرگ MSI، از دومین نسل از مادربوردها سری ECO خود بر پایه‌ی چیپست سری 100 اینتل با سوکت LGA1151، با نام‌های H170M ECO، B150M ECO و H110M ECO رونمایی نمود. ویژگی‌ کلیدی این مادربوردها، مصرف برق بسیار پایین و عملکرد بسیار خوب و قابل قبول است. در واقع مهندسین MSI در شرایطی بسیار خوب موفق شده‌اند تا […]

اخیرا شرکت بزرگ MSI، از دومین نسل از مادربوردها سری ECO خود بر پایه‌ی چیپست سری 100 اینتل با سوکت LGA1151، با نام‌های H170M ECO، B150M ECO و H110M ECO رونمایی نمود. ویژگی‌ کلیدی این مادربوردها، مصرف برق بسیار پایین و عملکرد بسیار خوب و قابل قبول است. در واقع مهندسین MSI در شرایطی بسیار خوب موفق شده‌اند تا با طراحی مدار و برق‌رسانی مادربورد، مصرف برق را بدون اینکه عملکرد مادربورد تحت تاثیر قرار گیرد، کاهش دهند. ویژگی‌های ECO Genie و ECO Center Pro نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مصرف برق مادربورد را به خوبی کنترل کنند.

نسل دوم از مادربوردهای سری ECO شرکت MSI، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی دیگر محصولات این شرکت همچون استانداردهای Military Class 4 و Guard-Pro را داشته و در عین حال نیز مصرف برق پایینی دارند. مهندسین MSI سعی کرده‌اند حتی سیستم‌ صوتی Audio Boost را نیز در مادربوردهای سری ECO خود به کار گیرند تا این محصولات، چیزی کم نداشته باشند.

MSI Announces ECO Series Socket LGA1151 Motherboards 2

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب مادربوردهای سری ECO که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، طراحی اختصاصی و فوق‌العاده PCB مادربورد و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن است. ویژگی‌هایی که می‌تواند این محصولات را واقعا در دسته‌ی دیگری از مادربوردهای بازار، قرار دهد. به عنوان مثال، عملکرد این مادربورد هنگام مصرف پایین برق (حالت Power Saving)، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد در حالی که بسیاری از محصولات بازار در چنین شرایطی، با پایین آوردن کلاک‌های مادربورد و کاهش دادن توان قطعات، سعی در کاهش مصرف برق دارند.

موردی که شاید بسیاری از کاربران در مورد آن نگرانی‌هایی داشته باشند، به توانایی‌های مادربورد در پشتیبانی از سخت‌افزارهای مختلف مربوط می‌شود. در این مورد باید بدانید که این مادربوردها با پشتیبانی از تمامی پردازنده‌های اینتل بر پایه‌ی معماری Skylake و همین‌طور رم‌های DDR4، تمامی نیازهای کاربران را می‌تواند برطرف سازد. حتی محصولات سری ECO شرکت MSI نیز با پشتیبانی کامل از پردازنده‌های سری T و S شرکت اینتل، می‌توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

MSI Announces ECO Series Socket LGA1151 Motherboards 3

همان‌طور که اشاره کردیم، ویژگی‌های بسیار خوبی که در مادربوردهای رده‌بالا دیده می‌شود، در محصولات جدید سری ECO این شرکت نیز دیده می‌شود. اما ویژگی جدید ECO Genie، یکی از بهترین مواردیست که تا کنون MSI در محصولات خود به کار گرفته و به کمک این ویژگی، امکان کنترل بهتر عملکرد سیستم و مصرف برق را از طریق بایوس، امکان‌پذیر کرده است.

ECO Center Pro نیز ویژگی‌ دیگری است که تمامی برق سیستم را به صورت کامل و هنگام خاموش کردن دستگاه، قطع می‌کند. ممکن است لامپ LED بسیاری از دستگاه‌های شما (همچون ماوس، کیبورد، هدست و …) که به سیستم متصل شده، پس از خاموش کردن سیستم، باز هم روشن باشند. در این حالت است که این ویژگی می‌تواند خود را نشان دهد.

هر کدام از ویژگی‌های ECO Genie و ECO Center Pro نیز می‌توانند در سه حالت مختلف تنظیم شوند تا کاربران برای استفاده از ویژگی‌های سیستم، آزاد باشند. در نهایت باید اشاره کنیم که هنوز قیمت نهایی این محصولات اعلام نشده و شاید در آینده، MSI مادربوردهای بیشتری از این سری را نیز معرفی نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال