بخش اعظم بازار مونتاژ شخصی کامپیوتر آسیا در دست AMD

شرکت AMD به دنبال افزایش سهم فروش خود در بازار کامپیوترهای شخصی است. بطوری که اکنون بیشتر سهم بازار مونتاژ شخصی کامپیوترها در آسیا در اختیار این شرکت قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، AMD اکنون فرمانروای  بازار مونتاژ اختصاصی کامپیوترهای شخصی (DIY) در آسیا محسوب می شود. با این حال […]

شرکت AMD به دنبال افزایش سهم فروش خود در بازار کامپیوترهای شخصی است. بطوری که اکنون بیشتر سهم بازار مونتاژ شخصی کامپیوترها در آسیا در اختیار این شرکت قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، AMD اکنون فرمانروای  بازار مونتاژ اختصاصی کامپیوترهای شخصی (DIY) در آسیا محسوب می شود. با این حال این شرکت تلاش دارد تا سهم خود در این بازار را افزایش دهد. آمارها نشان می دهد که سهم بازار محصولات این شرکت در کزه جنوبی تا 60 درصد رسیده است. که به نوبه خود رکورد جدیدی را در بازار پردازنده ها نشان می دهد. این سهم در پایان سال 2019 حدود 60.59 درصد بوده است که در زمان اندک رشد قابل توجهی را نشان می دهد. عمکرد خوب هرده فروش ها به همراه تخفیف های مناسب روی پردازنده های نسل سوم و دوم رایزن باعث شد تا کاربران زیادی تمایل به خرید پردازنده های باارزش با قیمت پائین داشته باشند.

رشد فروش AMD در بازار باعث کاهش فروش پردازنده های اینتل شده است. تولید پردازنده رایزن سری 5 کاربران زیادی را به سمت خرید پردازنده ای با عملکرد بالاتر از اینتل Core i5 کشاند. همین موضوع با تولید AMD Ryzen 3 در آینده ای نزدیک با سری های Core i3 اینتل انجام خواهد داد. البته عرضه پردازنده نسل دهمی اینتل می تواند دوباره سهم بازار را به نفع اینتل تغییر دهد.

افزایش تقاضا برای پردازنده های لپ تاپ AMD نیز صورت گرفته است. بطوریکه بالاترین آمار فروش این پردازنده ها در 10 سال گذشته در کره جنوبی ثبت شده است. تولید پردازنده‌های نسل سوم Ryzen 4000 Renoir سهم قابل توجهی از بازار لپ تاپ اینتل را به نفع AMD کاهش داده است. با این حال درآمد 6 میلیون یورویی AMD  در فروش پردازنده‌های AMD Ryzen موفقیت این شرکت را در مقابل فروش 1 میلیون یورویی اینتل نشان می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال