چندین برابر شدن تشعشعات هسته‌ای چرنوبیل در پی آتش‌سوزی گسترده

در پی آتش سوزی گسترده در مناطق اطراف چرنوبیل، تشعشعات هسته ای در این مناطق تا 16 برابر افزایش پیدا کرده است. این آتش سوزی که از روز شنبه آغاز شده بسیاری از آتش نشانان را درگیر این موضوع کرده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از the guardian، […]

در پی آتش سوزی گسترده در مناطق اطراف چرنوبیل، تشعشعات هسته ای در این مناطق تا 16 برابر افزایش پیدا کرده است. این آتش سوزی که از روز شنبه آغاز شده بسیاری از آتش نشانان را درگیر این موضوع کرده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از the guardian، مساحت آتش سوزی در اوکراین اکنون به 100 هکتار رسیده و تا کنون 100 آتش نشان موفق خاموش کردن این آتش نشده اند. اکنون مقامات اوکراینی از وجود بحران دیگری در این منطقه خبر داده اند. آتش وارد شده به منطقه ممنوعه باقی مانده از فاجعه هسته ای 1986 باعث افزایش تشعشات در این منطقه شده است. تشعشعات هسته ای در این مناطق 16 برابر شده است.

Yegor Firsov، رئیس محیط زیست اوکراین در پستی در فیسبوک طی یک ویدئو افزایش تشعشات این منطقه را بالاتر از حد طبیعی عنوان کرد. این موضوع مسدله آتش سوزی را دشوار کرده و بسیاری از ساکنان این منطقه را با بحران روبرو کرده است. پس از فاجعه چرنوبیل تا شعاع 30 کیلومتری خالی از سکنه شد. اما هنوز کسانی هستند که با وجود فشار دولت هنوز در این مناطق سکونت دارند. مسئولان دولتی کیف نگرانند که این افزایش تشعشعات پایتخت را تحت تاثیر قرار دهد. اما کارشناسان معتقدند که این موضوع تهدیدی برای کیف نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال