جایگزینی قارچ به جای چرم در تولید کت های چرمی

محققان از نوعی قارچ برای تهیه کت استفاده کرده اند. آنها معتقدند این نوع از قارچ‌ها می‌تواند جایگزین چرم با جنس و ظاهری شبیه به آن در ساخت انواع کت باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت مواد زیستی در سانفرانسیسکو با استفاده از قارچ نوعی چرم تولید کرده که می‌تواند […]

محققان از نوعی قارچ برای تهیه کت استفاده کرده اند. آنها معتقدند این نوع از قارچ‌ها می‌تواند جایگزین چرم با جنس و ظاهری شبیه به آن در ساخت انواع کت باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت مواد زیستی در سانفرانسیسکو با استفاده از قارچ نوعی چرم تولید کرده که می‌تواند جایگزین چرم مصنوعی و یا طبیعی شود. شرکت MycoWorks با استفاده از توده نخینه های یک قارچ ماده جدید خود را ساخته که اثرات زیست محیطی کمتری نیز دارد. توسعه این ماده جدید با همکاری صنعتگران حوزه چرم و تولید آن انجام گرفته است. به همین دلیل چرم تولید شده گیاهی کاملا شبیه به چرم طبیعی بوده به طوری که امکان تشخیص آن از یکدیگر وجود ندارد.

این ماده به نام میسلیوم نوعی ماده زیست تخریب پذیر است و در صورت استفاده در البسه می‌تواند از آثار مخرب مد سریع و تولید انواع پوشاک در زمان کوتاه و هزینه زیاد جلوگیری کند. بدین ترتیب تولید پوشاک با در نظر گرفتن عواقب زیست محیطی تولید خواهد شد. دکتر مت اسکالین مدیرعامل این شرکت تولید کننده در گفتگوی مطبوعاتی خود گفته است: جنس چرم تولید شده کاملاً مشابه چرم حیوانی است. حتی میتوان این نوع چرم را از طریق بازیافت محصولات جانبی کشاورزی و جنگلداری نیز تولید کرد. این فناوری که اکنون به ثبت رسیده برای رشد سریع قارچ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 شرکت سازنده مدعی است چرم ساخته شده با استفاده از این روش بسیار بادوام تر و مستحکم تر از چرم‌های واقعی خواهد بود. دباغی و تکمیل محصول نهایی به نام ریشی (Reishi) نیز توسط شرکت  Curtidos Badiaدر اسپانیا انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال