معرفی :10 اپلیکیشن کاربردی که باید روی تبلت‌ اندرویدی خود نصب کنید

بسیاری از مردم مزایای سیستم عامل اندروید را به‌خوبی می‌دانند و حتی پیش از خرید گجت مورد نظر خود، دقیقا می‌دانند که اجرای چه برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی را از آن انتظار خواهند داشت و نیازهای خود برای خرید یک تبلت از پیش تعیین کرده‌اند. در مقابل افرادی هم وجود دارند که اولین تبلت خود را زمانی […]

بسیاری از مردم مزایای سیستم عامل اندروید را به‌خوبی می‌دانند و حتی پیش از خرید گجت مورد نظر خود، دقیقا می‌دانند که اجرای چه برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی را از آن انتظار خواهند داشت و نیازهای خود برای خرید یک تبلت از پیش تعیین کرده‌اند. در مقابل افرادی هم وجود دارند که اولین تبلت خود را زمانی تهیه می‌کنند که هیچ گونه آگاهی نسبت به آن ندارند و نمی‌دانند چگونه باید از آن استفاده کنند، صرف اینکه یا داشتن یک تبلت را دوست دارند و یا از سر کنجکاوی می‌خواهند آن را امتحان کنند. روی کلام ما در این نوشته با دسته‌ی دوم افراد است و به آن‌ها کمک خواهیم کرد که با برخی از اپلیکیشن های کاربردی سیستم‌عامل اندروید برای تبلت خود آشنا شوند. در این مقاله به معرفی 10 برنامه‌ی کاربردی برای تبلت‌های اندرویدی خواهیم پرداخت.

 

Amazon Kindle

Amazon-Kindle-iconاولین اپلیکیشن آمازون کیندل است. در واقع بسیاری از افرادی که تبلت خریداری می‌کنند یکی از دلایل آن را خواندن کتاب یا مجلات بوسیله آن می‌دانند. اپلیکیشن آمازون کیندل به کاربران کمک می‌کند تا از جدید‌ترین کتب منتشر شده و حتی قیمت آن‌ها با خبر شوند و به این وسیله به آن‌ها دسترسی داشته باشند. البته لازم به‌ذکر است که برای دسترسی به بسیاری از کتاب‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کرد، اما تعدادی کتاب رایگان هم در این میان یافت می‌شود. این اپلیکیشن به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس است.

Amazon-Kindle-screenshot

 

Android Device Manage

ADM-iconمردم اصولاً بر این باورند که باید برنامه‌ای را برای جلوگیری از سرقت گوشی روی آن نصب کرد اما معمولاً برای تبلت این اهمیت را قائل نمی‌شوند. اپلیکیشن مدیریت دستگاه اندروید یک برنامه ضد سرقت است که توسط گوگل ساخته‌شده است. شما می‌توانید به گوشی خود زنگ بزنید، آن را پیدا کنید، ببینید و حتی اگر نیاز باشد اطلاعات و فایل‌هایآن را پاک کنید. نکته‌ی مهم این است که سایز بزرگ‌تر تبلت ها نسبت به گوشی‌ها دلیلی بر مفقود نشدن یا سرقت نشدن آن‌ها نیست پس با نصب این برنامه خیال خود را از این بابت راحت کنید.

ADM-645x402

 

Evernote

evernote-iconتبلت یک گجت فوق‌العاده برای ذخیره و نگهداری نوت‌ها و نوشته‌ها است و تعداد برنامه هایی که برای این منظور تولید شده اند کم نیست ولی اندکی از اپلیکیشن‌ها این کار را بهتر از Evernote انجام خواهند داد و “اورنوت” یکی از بهترین هاست. این برنامه برای حالات مختلف چه در محل کار و چه در خانه و مدرسه بسیار مطلوب است و برای سیستم‌عامل‌های مختلف نظیر لینوکس، مک، ویندوز و آی‌او‌اس در دسترس خواهد بود. نسخه‌ی رایگان آن بسیار خوب است اما شما اگر اندکی برای خرید نسخه‌ی کامل ان هزینه کنید، بسیاری از قابلیت ها، امکانات و کاربردهای دیگر آن را نیز به‌دست خواهید آورد.

evernote

 

Google Play Music

Google-Play-Music-icon-NEWپخش کننده موسیقی گوگل یک برنامه‌ی کاربردی و عالی دیگر برای تبلت هاست. شما می‌توانید موسیقی‌های خود را با آن پخش کنید و از طرفی تا حدود 20000 عدد از آهنگ‌های مورد علاقه را به‌وسیله‌ی آن روی فضای ذخیره سازی ابری آپلود کرده تا حافظه‌ی گوشی اشغال نشود، چرا که تبلت‌ها معمولاً از فضای داخلی زیادی برخوردار نیستند. مجدداً در صورت خریداری نسخه‌ی کامل آن شما قابلیت‌های بیشتری را دریافت خواهید کرد و قابلیت دسترسی به تعداد بیشتری از آهنگ‌ها خواهید داشت. این اپلیکیشن واقعاً ارزش تجربه کردن را دارد.

Google-Play-Music-710x428

 

Google Hangouts

Hangouts-icon-best-revamp“هنگ اوت” برنامه‌ی کامل پیام رسان گوگل و بسیارمحبوب و پرکاربرد برای تبلت هاست. شما می‌توانید به‌وسیله‌ی آن به سایر کاربران Google Hangouts پیام ارسال کنید و حتی تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنید. نکته‌ی با ارزش این است که این برنامه یکی از معدود راه‌های برقراری تماس به‌وسیله‌ی تبلت ها می‌باشد. دسترسی به این اپلیکیشن از طریق گوگل استور امکان‌پذیر است پس اگر اکانت گوگل دارید راحت به آن دسترسی خواهید داشت و فقط باید وارد اکانت خود شوید و از آن استفاده کنید.

google_hangouts_screenshot

 

HD Widgets

HD-Widgets-iconیک برنامه‌ی معروف برای اعلام ساعت و وضعیت آب‌ و هوا از گذشته تاکنون بوده است. البته برای مدتی از روزهای اوج خود فاصله گرفته بود؛ اما اکنون قصد دارد خدمات لذت‌بخش گذشته‌ی خود را ا مجدداً ارائه دهد. از صفحه‌ی بزرگ تبلت نترسید چون این ویجت ها و افزونه‌های خاصی برای پر کردن این صفحه در نظر گرفته است. شما هم‌چنین می‌توانید با دانلود تم‌های  Colourform و Kairo زیبایی دو چندانی را به صفحه‌ی نمایش خود ببخشید و از آن لذت ببرید.

HD-Widget-Mine

 

MyScript Calculator

MyScript-Calculator-iconتبلت ها به‌طور کلی ابزار بسیار مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان هستند. اپلیکشن MyScript Calculator به دانشجویان این اجازه را می‌دهد که مسئله‌ی خود را با انگشت خود روی صفحه‌ی تبلت رسم کرده یا بکشند و این گونه آن را حل کنند. این اپلیکیشن قادر است مسائل ساده مثل حساب و جمع و ضرب اعداد و حتی مسائل تا اندازه‌ای پیچیده‌تر مثل توابع، لگاریتم‌ها و سایر مسائل از این قبیل را حل کند. لازم به ذکر است که شاید این خدمات برای بعضی دانشجویان کافی نباشد و نیاز باشد تا سرویس‌های بیشتری از این اپلیکیشن را دریافت کنند؛ اما در هر صورت این برنامه به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

script-cal

Netflix

Netflix-icon-newیکی از بهترین کاربردهای تبلت ها تماشای فیلم و ویدئو کلیپ هاست و یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار استفاده از اپلیکیشن Netflix است. در واقع این اپلیکیشن یک سرویس تلویزیون نسبتاً ارزان قیمت را ارائه می‌دهد که ماهانه حدوداً از 10 دلار بیشتر هزینه ندارد و این قیمت نسبت به لذت و کارایی که کاربر از این سرویس عایدش می‌شود، غیرقابل مقایسه است. در این اپلیکیشن می‌توان اکانت های چندگانه باز کرد و در صورتی که تبلت در خانه مورد استفاده‌ی بیش از یک نفر باشد، هر یک از کاربران تبلت می‌توانند حساب کاربری با تنظیمات اختصاصی خود را داشته باشند. هرچند که نام نبردن از اپلیکیشن معروف و قدرتمند پلیرMX برای پخش انواع فرمت‌های ویدئو در این قسمت کم لطفی است.البته MX فقط یک پخش‌کننده است و مانند نتفلیکس سرویس تلویزیون ندارد.

Netflix-screenshot-new

 

SwiftKey Keyboard

SwiftKey-icon-NEWکیبورد SwiftKey یکی از بهترین کیبوردها برای کاربران اندرویدی است که زبان‌های راست‌چین مثل فارسی دارد. این اپلیکیشن با تعداد مشخصی تم ارائه می‌شود اما اگر شما خواستار سرویس‌های بیشتری مثل پیشگویی کلمات یا غلط‌گیری متن هستید لازم است بدانید این سرویس‌ها بالاتر از سطح متوسط هستند و برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه‌ای را بپردازید. شاخص‌ترین نکته در مورد این کیبورد این است که پس از نصب دسترسی به دو طراحی و نمای گوناگون کیبورد برای کاربران تبلت مقدور خواهد بود. آخرین نکته اینکه این اپلیکیشن نیز رایگان است و برای امتحان کردن آن مجبور به پرداخت هزینه نخواهید بود. هرچند که استفاده از کیبورد گوگل با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردش، تجربه بهتر و لذت بخش‌تری خواهد بود.

SwiftKey-Tablet-X-Keyboard_4

Zedge

Zedge-iconیک اپلیکیشن معروف دیگر برای اندرویدی ها این بار در زمینه‌ی آهنگ زنگ و پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی نمایش به نام zedge  به حضورتان معرفی می‌گردد. درمواقع با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود آهنگ زنگ‌های جدید، هشدارهای جدید، تصاویر پس‌زمینه‌ی متحرک و معمولی مختلف را پیدا و دریافت کنید. بعلاوه قابلیت‌های دیگری را از این اپلیکیشن دریافت خواهید کرد نظیر پیشنهادات فصلی که برای افرادی که علاقه به تزیین دارند که در نوع خود جالب خواهد بود. این برنامه هم جزء برنامه‌های رایگان اندروید است که می‌توان گفت وجود آن بر روی هر گجت با سیستم‌عامل اندروید برای کاربران خوش سلیقه ضروری است.

zedge-android-apps-screenshot-970x546

این‌ها 10 اپلیکیشن نسبتا معروف و کاربردی برای اندروید در دسته‌بندی‌های مختلف بودند. سیستم عامل اندروید به دلیل متن باز بودنش، میزبان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی است که بعضا بسیار کاربردی هستند. اگر شما هم اپلیکیشنی سراغ دارید که می‌توانست در این لیست ما قرار گیرد، حتما با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال