ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» تا سال 1400 توسط ایران

از جمله برنامه‌های راهبردی کشور برای دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ، پروژه ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید 2» است که قرار داد آن میان سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد و امروز این پروژه ساخت آغاز به کار کرد. این ماهواره با عمر عملیاتی دو سال می‌تواند ارتباط مخابراتی و اندازه‌گیری تشعشعات و […]

از جمله برنامه‌های راهبردی کشور برای دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ، پروژه ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید 2» است که قرار داد آن میان سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد و امروز این پروژه ساخت آغاز به کار کرد.

این ماهواره با عمر عملیاتی دو سال می‌تواند ارتباط مخابراتی و اندازه‌گیری تشعشعات و آزمون ارتباط همزمان تلفنی را انجام دهد.

طی این پروژه، ماهواره‌ای در ابعاد ۶۴ در ۶۴ سانتیمتر و به وزن ۱۰۰ کیلوگرم طراحی و ساخته خواهد شد که در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین و در زاویه ۵۵ درجه مداری قرار خواهد گرفت.

از اهداف ساخت این ماهواره می‌توان به کسب دانش و فناوری انتقال مداری و توسعه و تثبیت بخشی از فناوری‌های ضروری در محموله‌های مخابراتی، توان الکتریکی و سیستم‌های پیشرانش اشاره کرد.

ماهواره مخابراتی ناهید 2 قرار است طی ۴۸ ماه آینده طراحی و ساخته شود که در آن سلول خورشیدی و باتری لیتیوم یونی با هم ترکیب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال