ناسا با همکاری دارپا تا سال ۲۰۲۶ ساخت موشک اتمی را به پایان می رسانند

ناسا با همکاری نیروی ارتش ایالات متحده یک فضاپیمای اتمی بسازد و در اوایل سال ۲۰۲۶ آن را به مدار ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پروژه با نام دارکو با هدف آزمایش یک پیشرانه هسته ای است که به عنوان یک فناوری انقلابی می تواند برای رسیدن انسان به […]

ناسا با همکاری نیروی ارتش ایالات متحده یک فضاپیمای اتمی بسازد و در اوایل سال ۲۰۲۶ آن را به مدار ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پروژه با نام دارکو با هدف آزمایش یک پیشرانه هسته ای است که به عنوان یک فناوری انقلابی می تواند برای رسیدن انسان به مریخ موثر باشد.

در این پروژه قرار است فضاپیمای دارکو توسط لاکهید مارتین طراحی و ساخته شود. پیش از این دارپا( آژانس پروژه‌ های تحقیقاتی پیشرفته و دفاعی آمریکا ) از این طرح در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده بود. ناسا همکاری خود را در این پروژه از سال ۲۰۲۳ آغاز کرده است.

ناسا از مدت تا پیش علاقه خود را به ساخت پیشرانه حرارتی هسته ای نشان داده بود. از طرفی این آژانس قصد دارد فضانوردان را تا اوایل دهه ۲۰۴۰ به مریخ ارسال کند. این پیشرانه جدید می تواند یک پیشرفت کلیدی در سفر به مریخ از نظر کاهش زمان سفر محسوب شود. در این موشک های هسته ای رآکتورهای شکافت کوچک حمل میشود و می توانند از طریق شکافت اتم گرمای بسیار زیادی تولید کنند. قرار است موتور این وسیله نقلیه تنها در زمان رسیدن به مدار فعال شود. احتمالا دارکو برای چند ماه در مدار فعالیت خواهد کرد.این عملیات نیاز به استفاده از موتور پیشرانه هسته ای دارد و بوسیله آن میتوان مدتها در فضا فعالیت کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال