ناسا تاریخ پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را نهم آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد

پیش از این ناسا اعلام کرده بود که پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به دلیل شیوع کووید ۱۹ به تعویق خواهد افتاد و زمان پرتاب آن هنوز مشخص نیست. همچنین این رصدخانه فضایی قرار بود در مارس ۲۰۲۱ پرتاب شود اما اکنون ناسا اعلام کرده است که تاریخ دقیق پرتاب تلسکوپ جیمز به ۱۱ اکتبر […]

پیش از این ناسا اعلام کرده بود که پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به دلیل شیوع کووید ۱۹ به تعویق خواهد افتاد و زمان پرتاب آن هنوز مشخص نیست. همچنین این رصدخانه فضایی قرار بود در مارس ۲۰۲۱ پرتاب شود اما اکنون ناسا اعلام کرده است که تاریخ دقیق پرتاب تلسکوپ جیمز به ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ یعنی نهم آبان ۱۴۰۰ تغییر خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دیوان محاسبات آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود که تاریخ اولیه ممکن است دستخوش تغییر شود. ناسا نیز پس از بازبینی و بررسی زمانبندی پرتاب این تلسکوپ به این نتیجه رسیده است که تاریخ جدید یعنی اکتبر ۲۰۲۱ مناسب تر است.

توماس زوربوچن، از بخش ماموریت های علمی در ناسا علت اصلی تاخیر در ارسال این تلسکوپ فضایی را نبود افراد در محل کار و تلاش برای فاصله گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرده است.

ایده طراحی و ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و در مسیر ساخت نیز با مشکلات فراوانی روبرو بود. در زمان ساخت حدود سه و نیم میلیارد دلار هزینه برای آن پیش بینی شده بود. همچنین سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ نیز برای پرتاب آن در نظر گرفته بودند. اما در حال حاضر هزینه این پروژه را بسیار سرسام آور توصیف کرده و پرتاب آن نیز تا به حال چندین بار به تعویق افتاده است. در سال ۲۰۱۱ کنگره آمریکا هزینه ساخت این پروژه را هشت میلیارد دلار و تاریخ آن را برای سال ۲۰۱۸ مشخص کرده بود. اما ناسا در سال ۲۰۱۸ این مبلغ را به 8.8 میلیارد دلار و همچنین زمان آن را برای مارس ۲02۱ تعیین کرد. ناسا اکنون نیز باردیگر بدون نیاز به بودجه اضافی تاریخ آن را برای اکتبر ۲۰۲۱ تعیین کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال