ناسا از نشت مایع خنک کننده فضاپیمای روسی خبر داد

ناسا اعلام کرد فضاپیمای رباتیک پراگرس۸۲ روسیه دچار نشت مایع خنک کننده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک فضاپیمای روسی که درحال اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی است، برای دومین بار در دو ماه اخیر دچار مشکل فنی شد. طبق اعلام ناسا این فضاپیما به نشت مایع خنک کننده […]

ناسا اعلام کرد فضاپیمای رباتیک پراگرس۸۲ روسیه دچار نشت مایع خنک کننده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک فضاپیمای روسی که درحال اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی است، برای دومین بار در دو ماه اخیر دچار مشکل فنی شد. طبق اعلام ناسا این فضاپیما به نشت مایع خنک کننده دچار شده است.

سازمان فضایی فدرال روسیه نیز چند روز قبل اعلام کردند کنترل کنندگان این ماموریت از کاهش فشار در این فضاپیمای رباتیک خبر داده بودند.

مقامات ناسا می گویند سیستم خنک کننده این فضاپیما دچار کاهش فشار شده است. پست نوشته شده در این رابطه می گوید این موضوع در حال حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. البته به دلیل باز بودن دریچه های بین پراگرس و ایستگاه دما و فشار در ایستگاه طبیعی بوده و خدمه ایستگاه فضایی نیز از این مشکل مطلع شدند. در حال حاضر هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند و آنها به عملیات عادی خود مشغول هستند. پراگرس ۸۲ در اکتبر سال گذشته به ایستگاه فضایی متصل شد. هنوز مشخص نیست تیم پشتیبانی قصد دارند این فضاپیما را تا تاریخ مورد نظر و بررسی علت نشت در آنجا نگه دارند یا خیر. فضاپیماهای پراگرس به دلیل نوع طراحی پس از پایان عملیات مورد نظر در جو زمین می سوزند. بنابراین امکان بررسی مشکل ایجاد شده در زمین وجود ندارد.

پیش ازاین نیز چنین مشکلی برای فضاپیمای سایوز ام اس ۲۲ رخ داده بود. این فضاپیما کامل سه فضانورد بود و قرار بود ماه مارس آنها را به زمین بازگرداند. سایوز ام اس ۲۲ تمام مایع خنک کننده خود را از دست داد. تیم این ماموریت در نهایت اعلام کرد به دلیل حمله ریزشهاب سنگ این مشکل رخ داد. سازمان فضایی روسیه قصد دارد برای بازگرداندن فضانورد سایوز دیگری را جایگزین کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال