درخواست ناسا از مردم برای کاوش بیشتر مریخ

ناسا از مردم درخواست کرد تا برای کاوش بیشتر مریخ به این آژانس فضایی کمک کنند. ناسا برای بهبود عملکرد ماموریت در مریخ از مردم درخواست کرد تا مسیر را علامت گذاری و ویژگی‌های آن را در تصاویر ثبت شده ببینند و به این آژانس اطلاع دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا […]

ناسا از مردم درخواست کرد تا برای کاوش بیشتر مریخ به این آژانس فضایی کمک کنند. ناسا برای بهبود عملکرد ماموریت در مریخ از مردم درخواست کرد تا مسیر را علامت گذاری و ویژگی‌های آن را در تصاویر ثبت شده ببینند و به این آژانس اطلاع دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ناسا مردم میتوانند به این آژانس فضایی کمک کنند تا کاوش خود در مریخ را بهتر انجام دهد. پروژه جدید ناسا به نام AI4Mars که در وب سایت  Zooniverse منتشر شده است مربوط به ادامه فعالیتهای ناسا در مورد مریخ نورد کنجکاوی است. پیش از این نیز ناسا از مردم درخواست کرده بود تا صخره های موجود در تصاویر مریخ را نامگذاری کرده و در بهبود مأموریت کنجکاوی سهیم شوند.

به گفته محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا که وظیفه مدیریت دو مریخ نورد کنجکاوی و استقامت را بر عهده دارند، علامت گذاری و نامگذاری ویژگی های سطح مریخ توسط افراد می‌تواند به بهبود این ماموریت کمک کند.

پیش از این نیز ناسا از مردم درخواست کرده بود تا صخره های مشاهده شده در تصاویر را نامگذاری کنند. این کار در پیدا کردن مسیر برای مریخ نورد کنجکاوی ناسا کمک خواهد کرد. زیرا مریخ‌نورد به تنهایی نمی تواند مسیر خود را پیدا کند. اکنون نیز از افراد خواسته شده تا تصاویر منتشر شده توسط ناسا را از نظر قرارگیری عناصری مانند صخره‌ها، خاک و ماسه دقیقاً بررسی کنند. در وب‌سایت Zooniverse نیز هزاران تصویر از مریخ قرار داده شده و در این پروژه ناسا نیاز به همکاری افراد دارد.

استقامت با کمک ۲۳ دوربین روزانه حدود صدها تصویر از مریخ به زمین ارسال می کند و محققان زمان زیادی را صرف دریافت تصاویر و آپلود دستورالعمل ها به استقامت میکنند. به همین دلیل آنها سعی دارند تا این روند را که زمان زیادی به طول می‌انجامد کاهش دهند. کاهش این زمان نیز به بررسی دقیق تصاویر و ویژگی های مسیر نیاز دارد. زیرا باید مسیرهای خطرناک برای مریخ‌نورد شناسایی شوند. محققان معتقدند امکان بررسی و تحقیق همه تصاویر در مدت زمان کوتاه وجود ندارد. به همین دلیل نیاز است تا در زمان صرفه جویی شده و از نکات کشف شده توسط افراد مختلف نیز استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال