فناوری جذاب ناسا برای حمل O2 در مریخ

یکی از جدیدترین فناوری های نوآورانه ای که ناسا قصد دارد تحقیق و توسعه روی آن را آغاز کند مربوط به امکان نفس کشیدن در مریخ است. البته این پروژه بخشی از یک پروژه پیشرفته تر و نوآورانه تر ناسا در زمینه اکتشافات فضایی محسوب می شود .دیگر بخش های این پروژه شامل طراحی لباس […]

یکی از جدیدترین فناوری های نوآورانه ای که ناسا قصد دارد تحقیق و توسعه روی آن را آغاز کند مربوط به امکان نفس کشیدن در مریخ است. البته این پروژه بخشی از یک پروژه پیشرفته تر و نوآورانه تر ناسا در زمینه اکتشافات فضایی محسوب می شود .دیگر بخش های این پروژه شامل طراحی لباس های فضای جدید و فضاپیماهای جدید برای کاوش سیارات خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدیدی که ناسا بدنبال تامین بودجه اولیه آن است مربوط به حمل O2 و امکان نفس کشیدن بر سطح مریخ است. در این روش با نام جذب/ واجذب نوسان حرارتی برای تولید اکسیژن از یک ژنراتور قابل حمل استفاده میشود. در صورت موفق بودن این فناوری می توان گفت ناسا به یک روش کامل جدید برای نفس کشیدن در سطح مریخ دست یافته است که می‌توان از آن برای کاوش روی سطح این سیاره سرخ استفاده کرد. این قابلیت در دو حالت قابل حمل و ثابت به فضانوردان اجازه خواهد داد در مناطق فرود و یا سفر های طولانی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

جیم روتر، معاون ارشد بخش ماموریت فناوری فضایی در این آژانس گفته است: برای اکتشافات دیگر سیارات به فناوری ها و روش‌های جدید نیاز است. از طرفی ایده های خلاقانه و مطالعه در مورد آنها همانند تبدیل داستان های تخیلی به واقعیت خواهد بود.

بیشترین فناوری هایی که ناسا تاکنون از آن ها ایده گرفته است مربوط به فیلم های تخیلی بودند. پروژه دیگر ناسا مطالعه ساخت ربات کوه نورد کوچک خواهد بود که با هدف کاوش غارهای زیر سطحی در سطح مریخ ساخته می شود. البته نمی تواند به اندازه پروژه قبل جذاب باشد اما در درک انسان از سیاره سرخ کمک می کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال