ناسا برای بازگرداندن نمونه‌ها یک بالگرد دیگر می‌سازد

ناسا قصد دارد با ساخت یک بالگرد مریخی دیگر نمونه های جمع آوری شده در این سیاره را به زمین بیاورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال طراحی یک بالگرد مریخی جدید است. بالگرد مریخی نبوغ که در حال حاضر در مریخ به سر می‌برد تاکنون ۵۰ پرواز موفق انجام […]

ناسا قصد دارد با ساخت یک بالگرد مریخی دیگر نمونه های جمع آوری شده در این سیاره را به زمین بیاورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال طراحی یک بالگرد مریخی جدید است. بالگرد مریخی نبوغ که در حال حاضر در مریخ به سر می‌برد تاکنون ۵۰ پرواز موفق انجام داده است. این بالگرد تجربه دانشمندان را برای ساخت بالگرد آینده نگرانه جدید افزایش داده است.

مریخ نورد استقامت در مریخ لوله های حاوی نمونه را روی سطح این سیاره در یک منطقه ویژه قرار داده است. ناسا بهمراه آژانس فضایی اروپا تلاش دارند. تا با طراحی یک کمپین مشترک نمونه های جمع آوری شده از سنگ و سنگ پوشه مریخ را به زمین بیاورند. در این ماموریت دو‌ بالگرد بازیابی نمونه حضور دارند که می توانند نمونه ها را به موشک در حال انتظار برای بازگشت تحویل داده و سپس در مدار مریخ قرار بگیرد.

هاوارد فایرگریپ، مهندس ارشد پرواز هوایی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا از طراحی ساخت یک بالگرد جدید شبیه به نبوغ در این آزمایشگاه خبر داد. طرح هایی نیز برای چگونگی طراحی و توسعه سیستم ناوبری و کنترل تطبیق نبوغ برای بالگردهای جدید انجام گرفته است. به گفته گریپ در حال حاضر طراحی بالگرد جدید رباتیک مریخ بصورت مفهومی است و جزئیات آن در آینده و همزمان با رشد طراحی اداه خواهد یافت.

یکی از چالش های اساسی در ساخت بالگرد مریخی موضوع جرم است. هوای بسیار کمی روی مریخ وجود دارد و بدین ترتیب مقدار جرم قابل حمل روی مریخ بسیار محدود است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال