مسابقه چالش ناسا ۲۰۲۱ با هدف کشف راه های خلاقانه برای کاهش گرد و غبار در سطح ماه برگزار شد

 ناسا با هدف بهبود پروژه اقامت پایدار در ماه مسابقه ای را در میان دانشجویان ایالت متحده برگزار کرد. در این مسابقه ناسا یک میلیون دلار به هفت تیم دانشگاهی اعطا کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیکی ورکایزر، مدیر ارشد فناوری ماموریت های فضایی ناسا در مورد این رقابت گفته است: […]

 ناسا با هدف بهبود پروژه اقامت پایدار در ماه مسابقه ای را در میان دانشجویان ایالت متحده برگزار کرد. در این مسابقه ناسا یک میلیون دلار به هفت تیم دانشگاهی اعطا کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیکی ورکایزر، مدیر ارشد فناوری ماموریت های فضایی ناسا در مورد این رقابت گفته است: ناسا یک فرصت هیجان انگیز برای دانشجویان تدارک دیده است. یکی از معضلات اکتشاف پایدار انسان در ماه وجود گرد و غبار قمری است. این گرد و غبار میتواند بر روی تمامی برنامه های انسان در ماه تاثیر خواهد داشت. در نتیجه راهکارهای خلاقانه می تواند در کاهش این موضوع موثر باشد.

بدین منظور ناسا از ابتکار دانشجویی برای حل این مشکل کمک گرفته است. تیم های انتخاب شده نیز روشها و فناوری هایی را برای این چالش ارائه دادند. در این رقابت ها تیم های دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا روش‌هایی مانند سیستمهای فیلتراسیون هوا و یا لنتهای فرود بدون گرد و غبار را ارائه کردند. هر تیم با توجه به نمونه کار اولیه و راهکارهای پیشنهادی مبالغ مختلفی دریافت کرد. این هفت تیم، دانشجویانی از دانشگاه‌های براون، موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشکده کلرادو، دانشکده فناوری جورجیا، میسوری، فلوریدای مرکزی و واشنگتن بودند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال