ناسا تابستان ۲۰۲۳ را به عنوان گرم‌ترین تابستان زمین تایید کرد

ناسا با بررسی تغییرات دمایی تابستان امسال اعلام کرد تابستان ۲۰۲۳ از سال ۱۸۸۰ تاکنون گرمترین تابستان زمین محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا ضمن تایید امواج گرمای سوزان در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و دیگر مناطق تایید کرد از سال ۱۸۸۰ که ثبت جهانی دما آغاز شده است امسال […]

ناسا با بررسی تغییرات دمایی تابستان امسال اعلام کرد تابستان ۲۰۲۳ از سال ۱۸۸۰ تاکنون گرمترین تابستان زمین محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا ضمن تایید امواج گرمای سوزان در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و دیگر مناطق تایید کرد از سال ۱۸۸۰ که ثبت جهانی دما آغاز شده است امسال گرم‌ترین تابستان زمین محسوب می‌شود.

طبق اعلام این آژانس فضایی دمای بی‌سابقه تابستان امسال در اثر فعالیت‌های انسانی و ترکیب آن با الگوی آب و هوایی النینو ایجاد شده است. در بیانیه مربوط به این تحلیل آمده است ماه اوت ۲ درجه سانتیگراد گرمتر از میانگین تابستان در سال‌های گذشته بوده و به دلیل این گرمای شدید حدود ۵۷ میلیون نفر در جنوب و جنوب غربی ایالات متحده تحت تاثیرقرار داشتند.

آخرین گزارش‌های مربوط به تغییرات دمایی در ماه‌های ژوئن ژوئیه و اوت نشان می‌دهد این تابستان حدود ۰.۲۳ درجه سانتیگراد دمای بیشتری نسبت به تابستان‌های قبلی داشته و ژوئیه امسال نیز گرم‌ترین ژوییه ثبت شده در تاریخ زمین است. بیل نلسون مدیر ناسا در این کنفرانس اعلام کرد تنها به اطراف خود نگاه کنید تا بتوانید این موضوع را درک کنید. به عنوان مثال یک سیل رکوردشکن در ورمونت ایجاد شد. همچنین گرمای بی سابقه فینیکس و میامی باعث آتش‌سوزی‌های گسترده شده است. در حال حاضر نیز در حال تماشای فاجعه‌ای هستیم که با آتش سوزی در هاوایی ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال