مدیر ناسا چین را متهم به تصرف ماه کرد

بیل نلسون مدیر ناسا در مصاحبه ای اعلام کرد چین قصد دارد با برنامه های فضایی خود ماه را تصرف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیر ناسا در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد ادعا کرد بخشی از برنامه فضایی نظامی چین تصرف ماه خواهد بود. در حال حاضر این کشور با ایالت […]

بیل نلسون مدیر ناسا در مصاحبه ای اعلام کرد چین قصد دارد با برنامه های فضایی خود ماه را تصرف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیر ناسا در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد ادعا کرد بخشی از برنامه فضایی نظامی چین تصرف ماه خواهد بود. در حال حاضر این کشور با ایالت متحده رقابت جدی ای را در زمینه فضا آغاز کرده است. از طرفی ایستگاه فضایی چین نیز تا سال ۲۰۳۵ در ماه به پایان می رسد و آزمایش های این کشور نیز یک سال پس از آن آغاز خواهد شد.

 نلسون در سخنان خود اعلام کرد پس از آن چین قصد دارد از ماه به عنوان مستعمره خود استفاده کرده و دیگر کشورها را از آنجا بیرون کند. وی معتقد است برنامه فضایی چین نظامی است و علاوه بر آن برای تصاحب قطب جنوب ماه نیز رقابت شدیدی وجود دارد. زیرا از ذخایر آب موجود در آن بخش می توان برای تولید سوخت موشک استفاده کرد. نلسون همچنین در سخنان خود مدعی شد فضانوردان چینی به محض رسیدن به ماه ماهواره های دیگر کشورها را نابود خواهند کرد و برای این کار نیز آموزش های لازم را دیده اند. با وجود ادعای دولت چین مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه های فضایی نلسون سیاست های چین در فضا را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.  از طرفی تحریم های روسیه توسط کشورهای اروپایی نیز باعث همکاری نزدیک ترین این کشور با دولت چین شده است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال