ناسا قطعات ایستگاه فضایی را به زمین باز نمی گرداند

ناسا قصد ندارد قطعات ایستگاه فضایی بین المللی را همچون اموال تاریخی در موزه ها به عموم مردم نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیرا طرحی را در رابطه با تعطیلی ایستگاه فضایی منتشر کرده است. این آژانس فضایی هرگز در مورد بازگرداندن قطعات این ایستگاه به زمین برای نگهداری […]

ناسا قصد ندارد قطعات ایستگاه فضایی بین المللی را همچون اموال تاریخی در موزه ها به عموم مردم نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیرا طرحی را در رابطه با تعطیلی ایستگاه فضایی منتشر کرده است. این آژانس فضایی هرگز در مورد بازگرداندن قطعات این ایستگاه به زمین برای نگهداری آن صحبتی نکرده و احتمالاً این اجزای تاریخی قرار نیست به موزه راه پیدا کند. در گزارش ناسا نیز تنها در مورد خارج کردن این دستگاه از مدار و تدارکات مورد نیاز صحبت شده است.

ناسا در این گزارش می‌گوید: در یک ماموریت کنترل شده قصد دارد این ایستگاه فضایی را که به اندازه یک زمین فوتبال است از مدار زمین خارج کرده و در جو زمین در منطقه ای غیر مسکونی بسوزاند. بخش های باقیمانده نیز سقوط کرده و در اقیانوس آرام غرق خواهند شد. منطقه در نظر گرفته شده ناسا نیز همان نقطه نمو است که از آن برای دفع بقایای فضاپیماها استفاده میشود.

ناسا پایان عمر ایستگاه فضایی را سال ۲۰۳۰ می داند و قصد دارد تا قبل از پایان عمر این ایستگاه از این مجموعه برای تحقیقات علمی و رشد فضای تجاری به صورت بین‌المللی استفاده کند. ناسا وظیفه ای در مورد حفاظت از میراث ایستگاه فضایی در خود نمی بیند. از طرفی به گفته این آژانس بازگرداندن ایمن این قطعات این ایستگاه نیازمند چالش های مالی و لجستیکی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال