ناسا برای ساخت ماه نورد جدید از ماشین گلف الهام می گیرد

ناسا در حال طراحی یک ماه نورد جدید برای فضانوردان برنامه آرتمیس است. در ساخت این مریخ نورد از ماشین هایی نظیر ماشین گلف و خودروهای کارتینگ الهام گرفته خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال طراحی و برنامه ریزی یک سطح نورد قمری یا LTV اسب که می […]

ناسا در حال طراحی یک ماه نورد جدید برای فضانوردان برنامه آرتمیس است. در ساخت این مریخ نورد از ماشین هایی نظیر ماشین گلف و خودروهای کارتینگ الهام گرفته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال طراحی و برنامه ریزی یک سطح نورد قمری یا LTV اسب که می تواند دو فضانورد را روی سطح ماه منتقل کند. همچنین این وسیله به صورت نیمه‌ خودکار قادر به انجام برخی آزمایش ها خواهد بود. به گفته ناسا وسیله نقلیه جدید همچون مریخ نورد های استقامت و کنجکاوی می تواند نمونه هایی را جمع آوری و از راه دور تجزیه و تحلیل کند.

در حال حاضر ناسا درخواستی را برای شرکت های خصوصی ارسال کرده تا آنها آثار خود را برای این طراحی و با هدف استفاده در ماموریت های آتی آرتمیس برای این آژانس فضایی ارسال کنند.

در قرارداد ناسا عنوان شده است که کلیه طراحان باید همانند رویکرد ناسا در طراحی کپسول دراگون مربوط به شرکت اسپیس ایکس و برنامه خدمه تجاری این شرکت آن را بخشی از قرارداد خود به عنوان اجزای عملیات ارائه کنند. ناسا قصد دارد LTV را با عملکرد مستقل در اختیار داشته باشد. به همین دلیل آن را به ابزارهای علمی، بازوی رباتیک و دیگر ابزار های اکتشافی مجهز خواهد کرد.

ناسا در ماموریت آرتمیس یک در نوامبر ۲۰۲۲ یک کپسول بدون سرنشین اوریون را به مدار ما ارسال کرده بود. این آژانس فضایی قصد دارد در ماموریت آرتمیس ۲ این رویکرد را همراه با فضانوردان و در سال ۲۰۲۴ انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال