توضیح ناسا در مورد ناپدید شدن نمونه سنگ جمع آوری شده توسط استقامت

در هفته گذشته اعلام شد مریخ نورد استقامت نمونه خاک جمع آوری شده از سطح مریخ را گم کرد و حتی سنگ اصلی نیز ناپدید شده است. اکنون به نظر می رسد ناسا دلیل اصلی ناپدید شدن این نمونه را پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ناسا علت تلاش […]

در هفته گذشته اعلام شد مریخ نورد استقامت نمونه خاک جمع آوری شده از سطح مریخ را گم کرد و حتی سنگ اصلی نیز ناپدید شده است. اکنون به نظر می رسد ناسا دلیل اصلی ناپدید شدن این نمونه را پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ناسا علت تلاش ناموفق مریخ نورد استقامت در جمع‌آوری نمونه خاک مریخ و سنگ آن را متوجه شدند. لوئیس جاندرا، از مرکز پیش رانه جت ناسا در روز گذشته اعلام کرد: دلیل اصلی خالی بودن لوله نمونه مریخ‌نورد نوع سنگ انتخابی بوده است.

 به نظر می رسد سنگی که استقامت برای نمونه انتخاب کرد بسیار سست بوده و از نوع پودری و بی استحکام به طوری که استقامت نتوانسته این سنگ را درون لوله آزمایش قرار دهد. همچنین وی ادامه اضافه کرد: ویژگی خاص این سنگ باعث شد تا استخراج آن با مشکل روبرو شود و این سنگ ناپدید نشده و هنوز می‌توان آن را در انتهای حفره ایجاد شده مشاهده کرد. در تصویری که ناسا از این حفره منتشر کرده امکان مشاهده سنگ در انتهای آن وجود دارد.

اکنون محققان ناسا تصمیم گرفته اند تا استقامت را به مکان دیگری برای بررسی و مطالعه انتقال دهند. ناحیه بعدی به نام Seitah در دهانه جذرو قرار دارد. محققان معتقدند در این مکان می توان نمونه سنگهای بهتری برای بررسی توسط مریخ نورد استقامت جمع‌آوری کرد. قرار است نمونه برداری در منطقه جدید از اوایل ماه آینده میلادی صورت گیرد. جاندرا اضافه کرد در هر صورت محققان از عملکرد استقامت برای جمع آوری نمونه به صورت خودکار رضایت داشتند. اما باید از جنس سنگ و استحکام آن برای نمونه برداری مطمئن شد تا بدین ترتیب نمونه مورد نظر درون لوله آزمایش باقی بماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال