ناسا روی حفاری و استخراج یخ از سطح ماه تمرکز می‌کند

در اعلامیه جدید ناسا از تمرکز این آژانس فضایی برای حفاری و استخراج یخ از سطح ماه خبر داده شده است. ناسا قصد دارد تا فرودگر جدیدی را به ماه اعزام کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با هدف استخراج یخ از ماه آزمایشاتی را روی یخ های قطب جنوب انجام […]

در اعلامیه جدید ناسا از تمرکز این آژانس فضایی برای حفاری و استخراج یخ از سطح ماه خبر داده شده است. ناسا قصد دارد تا فرودگر جدیدی را به ماه اعزام کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با هدف استخراج یخ از ماه آزمایشاتی را روی یخ های قطب جنوب انجام می دهد. ماموریت جدید ناسا برای حفاری و استخراج یخ در اواخر سال ۲۰۲۲ و در منطقه ای به نام دهانه شکلتون روی سطح ماه انجام خواهد شد. به گفته محققان ناسا در این بخش و زیر سطح اولیه میتوان به یخ رسید. پیش از این منطقه مورد نظر بارها مورد بررسی قرار گرفت.

 اندازه نور خورشید دریافتی در این بخش نیز برای تامین نیروی فرودگر اندازه گیری شد .ماموریت جدید ناسا اولین ماموریت برای کشف و استخراج منابع مهم خواهد بود. هدف اولیه از انجام این ماموریت ایجاد شرایطی برای حضور در فضا به ویژه ماموریت آرتمیس خواهد بود. همکاری ناسا با شرکت آمریکایی Intuitive Machines برای ساخت فرودگر قمری به نام نوا سی است.

 بررسی دهانه شکلتون و شرایط آن سه فناوری را در فرودگر های رباتیک آینده مورد آزمایش قرار خواهد داد. جکی کوئین، مدیر پروژه ماموریت از مرکز فضایی کندی می گوید: این ماموریت قرار است با کمک فرودگر محلی را برای فرود روی سطح ماه پیدا کند که بتوانیم زیر آن سطح یخ را کشف کنیم. با توجه به اندازه گیری نور خورشید در این منطقه به اندازه کافی گرم خواهد بود که مته فرودگر بتواند به سطح زیرین به یخ برسد. این بخش علاوه بر دسترسی به نور خورشید به اندازه کافی مکان مناسبی برای فرود آمدن و برقراری ارتباط با زمین نیز خواهد بود. پس از فرود روی قطب جنوب ماه احتمالاً مته پرایمر وان می‌تواند سطح سنگ پوشه را به اندازه سه فوت کنده و به دنبال آب باشد. در این ماموریت ابزار دیگری به نام MSolo نیز وجود دارد که گازهای خارج شده از حفاری را بررسی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال