ناسا پیش از ورود سیارک 2022 EB5 محل دقیق سقوط آن را مشخص کرده بود

ناسا به طور دقیق از جزئیات و محل برخورد سیارک دومتری در تاریخ ۲۰ اسفند مطلع بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تاریخ ۲۰ اسفند در فاصله ۴۷۰ کیلومتری جزیره ای در نروژ یک سیارک کوچک به درون اقیانوس سقوط کرد. پس از این برخورد ناسا اعلام کرد از جزئیات […]

ناسا به طور دقیق از جزئیات و محل برخورد سیارک دومتری در تاریخ ۲۰ اسفند مطلع بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تاریخ ۲۰ اسفند در فاصله ۴۷۰ کیلومتری جزیره ای در نروژ یک سیارک کوچک به درون اقیانوس سقوط کرد. پس از این برخورد ناسا اعلام کرد از جزئیات دقیق سقوط این سیارک مطلع بوده است. به گفته ناسا این آژانس فضایی توانست ۲ ساعت قبل از برخورد، این سیارک را شناسایی کند و از جزئیات محل سقوط آن نیز اطلاع داشته است. پیش از این نیز بارها چنین سیارک هایی در نزدیکی ورود به اتمسفر زمین شناسایی شده بودند.

در ابتدای این سیارک توسط رصدخانه شمال مجارستان به نام پیسکیشتتو رویت و سپس اطلاعات آن به مرکز بررسی ریز سیارک های ناسا برای ادامه بررسی ارسال شد. پس از آن سیستم بررسی خطر ناسا با نام Scout با محاسبه مسیر حرکت این سیارک محل حرکت و سقوط آن را مشخص کرد.

داوید فارنوکیا مهندس مسیریابی پیشران جت ناسا پس از بررسی این سیارک می گوید: در ابتدا با استفاده از ابزار خود موفق به تخمین محل احتمالی برخورد این سیارک شدیم. سپس با کمک گزارش های رصدخانه های مسیر سیارک توانستیم نقطه دقیق تر حرکت و برخورد این سیارک را محاسبه کنیم.

با محاسبه دقیق سیستم Scout ناسا این سیارک از ناحیه جنوب غرب جزیره یان ماین وارد اتمسفر زمین و سپس از طریق حسگرهای فروسرخ صوت زمان برخورد نیز تایید شد. این سیارک ها معمولاً چند ساعت قبل از ورود به اتمسفر و یا حتی عبور از کنار آن شناسایی می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال