ناسا از نزدیک شدن یک سیاره به اندازه برج ایفل به زمین خبر داد

ناسا اعلام کرد سیارکی با اندازه برج ایفل در ماه آینده به زمین نزدیک میشود. فاصله این سیارک هنگام عبور از زمین ۲.۴ میلیون مایل برابر با ۳.۸ میلیون کیلومتر خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک ۳۳۰ متری از فاصله ۳.۸ میلیون کیلومتری زمین عبور می کند. بنابراین نمی تواند […]

ناسا اعلام کرد سیارکی با اندازه برج ایفل در ماه آینده به زمین نزدیک میشود. فاصله این سیارک هنگام عبور از زمین ۲.۴ میلیون مایل برابر با ۳.۸ میلیون کیلومتر خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک ۳۳۰ متری از فاصله ۳.۸ میلیون کیلومتری زمین عبور می کند. بنابراین نمی تواند برای ساکنان زمین خطرناک باشد. ناسا احتمال می‌دهد در دهه‌های آینده ممکن است ۱۲ بار دیگر این سیارک از کنار زمین عبور کند و ممکن است در آینده خطراتی را برای زمین به وجود آورد. نزدیکترین فاصله این سیارک مربوط به تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۶۰ خواهد بود. در آن زمان فاصله این سیارک از زمین یک میلیون و دویست هزار کیلومتر است.

برای مقایسه در نظر بگیرید که فاصله ماه تا زمین ۳۸۴ هزار کیلومتر است. برای اولین بار ناسا در سال ۱۹۸۲ این سیارک را در مداری در حال گردش به دور زمین کشف کرد. مدار این سیاره برای فضاپیماها قابل دسترس است. ناسا قصد دارد در آینده طی ماموریتی رباتیک این سیارک را کاوش کند. از طرفی ژاپن نیز ماموریت هایابوسا را برای کاوس اسن سیارک در نظر گرفته است.

 امارات متحده عربی نیز به عنوان اولین کشور عربی خواهد بود که برنامه‌هایی برای کاوش این سیارک در نظر گرفته است. ماموریت های گفته شده از سال ۲۰۲۸ آغاز خواهند شد و طی آن قرار است ۷ سیارک از جمله زهره بررسی میشوند. پیش از این نیز بارها سیارک‌های بزرگ از کنار زمین عبور کرده اند. در ماه مارس گذشته نیز یک سیارک بزرگ از فاصله یک میلیون و ۲۵ هزار مایلی زمین گذشته است. سیارک های بالقوه خطرناک به مجموعه سیارک‌هایی گفته می‌شود که در فاصله ۴ میلیون و ۶۵ هزار مایلی بوده و قطر آنها نیز بیشتر از ۱۵۲ متر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال