ناسا از آمادگی فضاپیمای اوریون برای سفر به ماه خبر داد

ناسا اعلام کرده  فضاپیمای اوریون برای سفر به کره ماه آماده است. این فضاپیما ساخته شرکت لاکهید مارتین بوده و اکنون مراحل آزمایش خود را طی می‌کند. فضاپیمای اوریون قرار است طی پروژه آزمایشی آرتمیس در سال ۲۰۲۱ به ماه ارسال شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق اعلامیه ناسا، فضاپیمای […]

ناسا اعلام کرده  فضاپیمای اوریون برای سفر به کره ماه آماده است. این فضاپیما ساخته شرکت لاکهید مارتین بوده و اکنون مراحل آزمایش خود را طی می‌کند. فضاپیمای اوریون قرار است طی پروژه آزمایشی آرتمیس در سال ۲۰۲۱ به ماه ارسال شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق اعلامیه ناسا، فضاپیمای اوریون که در مرحله آماده سازی نهایی به سر می برد قرار است پروژه بازگشت انسان به ماه را به سرانجام برساند. ماموریت آرتمیس ناسا بدون سرنشین و توسط سفینه اوریون به دور ماه خواهد بود. طی این پروژه قرار است بررسی های لازم برای موشک SLS و تیم های زمینی انجام گیرد تا پس از این ماموریت پروژه آرتمیس ۲ بهمراه سرنشین آغاز شود. البته در پروژه دوم نیز فضانوردان به سطح ماه فرود نخواهند آمد.

آماده شدن فضاپیمای اوریون برای سفر بازگشت به ماه یک لحظه تاریخی به شمار می رود. اما هنوز ناسا جزئیات دقیق برنامه آرتمیس را عنوان نکرده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده بودجه اختصاص یافته به برنامه آرتمیس در سال ۲۰۲۴ نیز کاهش یافته و ممکن است با توجه به بحران بیماری کرونا این برنامه به تاخیر بیفتد. اما به احتمال زیاد ماموریت آرتمیس ۱ به زودی انجام خواهد شد. البته سرنوشت فضاپیمای اوریون پس از آن مشخص نخواهد بود و احتمالا زمان زیادی کنار گذاشته خواهد شد.