ناسا از آغاز چرخه جدید فعالیت های خورشیدی خبر داد

ناسا اعلام کرد لکه های جدیدی که روی خورشید مشاهده شده است نشان می‌دهد که این ستاره وارد چرخه جدید فعالیت خود شده.  علاوه بر ناسا نوع NOAA نیز شروع فعالیت جدید چرخه خورشیدی را تایید کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند ماه پیش ناسا اعلام کرده بود که در […]

ناسا اعلام کرد لکه های جدیدی که روی خورشید مشاهده شده است نشان می‌دهد که این ستاره وارد چرخه جدید فعالیت خود شده.  علاوه بر ناسا نوع NOAA نیز شروع فعالیت جدید چرخه خورشیدی را تایید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند ماه پیش ناسا اعلام کرده بود که در حال حاضر خورشید کمترین میزان فعالیت در چرخه خود را داشته و به نظر برخی محققان این علامت نشان دهنده آغاز عصر یخبندان خواهد بود. اما بررسی های جدید نشان می دهد خورشید در حال وارد شدن به چرخه بعدی فعالیت خود است. فریدریک کلت، مدیر مرکز جهانی ثبت فعالیت های خورشیدی ضمن بررسی تعداد و لکه های موجود روی خورشید اعلام کرده است: ما مدت طولانی است که در حال بررسی لکه های روی خورشید هستیم. این تحقیقات نشان می دهد خورشید فعالیت چرخه جدید خود را به زودی آغاز خواهد کرد. این لکه های کوچک برای شناسایی فعالیت های جدید چرخ های خورشیدی بسیار کمک کننده بودند.

چرخه فعالیت خورشید معمولاً ۱۱ ساله است و اکنون ما درست در میانه بازه زمانی این چرخه یعنی در زمان کاهش فعالیت های خورشیدی به نام solar minimum قرار داریم. در این زمان لکه هایی روی خورشید پدیدار می شوند. گرمای سوزان سطح خورشید نیز کاهش پیدا می‌کند. البته این آرامش قبل از طوفان محسوب شده و از طرفی کاهش فعالیت های خورشیدی نیز باعث ایجاد طوفانهای مغناطیسی میشود.

طوفان های مغناطیسی می‌توانند روی فعالیت ماهواره‌ها اختلال ایجاد کرده و حتی شبکه‌های برق زمینی را نیز تحت تاثیر قرار دهند. احتمالاً چرخه جدید فعالیت خورشیدی در سال ۲۰۲۵ به حداکثر میزان خود برسد. اوج این فعالیت خورشیدی بین سال های 20۲۳ تا ۲۶20 خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال