ناسا از کشف احتمالی حیات در مریخ توسط کنجکاوی خبر داد

ناسا اعلام کرد مریخ نورد کنجکاوی احتمالا توانسته نشانه هایی از حیات نابود شده در مریخ را شناسایی کند. این مریخ نورد هم اکنون در محلی قرار دارد که در آن آثار نابودی حیات مریخ وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان 6 منطقه در مریخ را شناساسس کرده اند که […]

ناسا اعلام کرد مریخ نورد کنجکاوی احتمالا توانسته نشانه هایی از حیات نابود شده در مریخ را شناسایی کند. این مریخ نورد هم اکنون در محلی قرار دارد که در آن آثار نابودی حیات مریخ وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان 6 منطقه در مریخ را شناساسس کرده اند که در آن جوشش متان وجود دارد. یکی از این مناطق درست در نزدیکی مکانی است که کنجکاوی در آن مستقر است. بدین ترتیب این مریخ نورد براحتی می تواند در این مکان به آزمایش گازهای منتشر شده بپردازد.

6 منطقه شناسایی شده با جوشش متان توسط کنجکاوی و در سال 2012 انجام گرفته بود. اما تاکنون دانشمندان موفق به شناسایی منبع این گازها نشده بودند. از طرفی محققان موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) توانستند با استفاده از مدل سازی و ردیابی آن در مسیر بادهای تاریخی توانستند مکان احتمالی منبع آن را محدود کنند. کنجکاوی در زمان فرود خود در محل دهانه گیل شواهدی از وجود خاک رس بدست آورد. همچنین در بررسی های خود موفق به کشف یک دریاچه باستانی شد که از برخورد یک سیارک با مریخ بوجود آمده بود.

با توجه به اینکه تولید گاز متان در نتیجه فعالیت های بیولوژیکی بوجود می آید می توان نتیجه گرفت این گاز از یک منبع غیرارگانیک بوجود آمده است. هنوز این تحقیقات بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته و برای نتیجه گیری آن به زمان بیشتری نیاز است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال