ناسا از مردم خواسته تا صخره‌های مریخ را نامگذاری کنند

ناسا در جهت بهبود ماموریت مریخ نورد کنجکاوی از مردم خواست تا صخره های مریخ را با کمک ناسا نامگذاری کنند. ناسا ۸ سال پیش مریخ نورد کنجکاوی را به مریخ فرستاد اما پس از این مدت هنوز مأموریت این مریخ نورد پایان نیافته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کلیه افراد […]

ناسا در جهت بهبود ماموریت مریخ نورد کنجکاوی از مردم خواست تا صخره های مریخ را با کمک ناسا نامگذاری کنند. ناسا ۸ سال پیش مریخ نورد کنجکاوی را به مریخ فرستاد اما پس از این مدت هنوز مأموریت این مریخ نورد پایان نیافته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کلیه افراد می توانند با کمک داده های خامی که هوش مصنوعی با آنها تغذیه می شود و با نامگذاری مکان های مشخص به این مریخ نورد کمک کند. در واقع مریخ نورد کنجکاوی خود به تنهایی نمی‌تواند مسیر مورد نظر را پیدا کند متخصصان با تجزیه و تحلیل تصاویر مریخ مسیر این آزمایش علمی متحرک را مشخص و به وی نشان می دهند. برای این کار به بررسی کلیه تصاویر و عناصری مانند خاک و ماسه در تصاویر نیاز است اکنون این کار توسط سیستم های مبتنی بر یادگیری ماشینی انجام می شود. این سیستم ها با کمک ویژگی های موجود در تصاویر آنها را نامگذاری کرده و در تصاویر نامگذاری نشده ویژگی های مشابه را پیدا میکنند.

هیرو اونو پژوهشگر هوش مصنوعی ناسا می گوید بسیاری از تصاویر و داده ها نامگذاری شده اند اما برخی سطوح در مریخ که زمینه های متفاوتی را شامل می شوند هنوز نام گذاری نشده اند برای آموزش یک الگوریتم یادگیری عمیق نیز به هزاران نمونه نیاز است. اما در حال حاضر مریخ چنین پایگاه داده‌ای برای یادگیری عمیق ندارد .

اکنون ناسا تلاش دارد تا برای مریخ یک پایگاه داده تهیه کند در این راستا از مردم خواسته شده تا در تهیه الگوریتم موسوم به اسپینوسی کمک کنند. اطلاعات مربوط به هزاران تصویر از مریخ در پرتال وب موسوم به زونیورس قرار داده شده و همه می توانند پس از خواندن اطلاعات آموزشی نام‌گذاری این تصاویر را انجام دهند. این پرتال تقریباً ۹۰۰۰ تصویر دارد که تا کنون نیمی از آنها نامگذاری شده اس این وبسایت به زبان‌های انگلیسی اسپانیایی هندی و ژاپنی مجهز است. زبان‌های دیگر نیز به زودی در دسترس خواهد بود ناسا امیدوار است هوش‌مصنوعی بتواند در مسیریابی به مریخ نورد کنجکاوی کمک کند بدین ترتیب از قرار گرفتن چرخ های آن در عوامل مختلف و یا از دست دادن انقباض جلوگیری می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال