ناسا وجود طوفان چرخنده قطبی روی سطح اورانوس را تایید کرد

ناسا پس از بررسی هایی روی امواج رادیویی از سوی اورانوس اکنون اعلام کرد این غول یخی دارای طوفان های چرخنده قطبی است که روی سطح آن روی می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان برای نخستین بار برای وجود چرخنده قطبی دلایل قوی پیدا کرده اند. چرخنده نوعی اصطلاح در […]

ناسا پس از بررسی هایی روی امواج رادیویی از سوی اورانوس اکنون اعلام کرد این غول یخی دارای طوفان های چرخنده قطبی است که روی سطح آن روی می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان برای نخستین بار برای وجود چرخنده قطبی دلایل قوی پیدا کرده اند.

چرخنده نوعی اصطلاح در هواشناسی محوسب میشود که طی آن جهت حرکت توده هوا بررسی میشود. این حرکت می تواند به منطقه جغرافیایی و محدوده انتقالی وابسته باشد. به گونه ای که حرکت آنها در نیمکره شمالی و جنوبی عکس یکدیگر است.

ناسا در مطالعه خود امواج رادیویی مربوط به اورانوس را بررسی کرده است. این بررسی نشان می دهد چنین پدیده ای در قطب شمال این سیاره وجود دارد. این داده ها مربوط به آنتن رادیویی موجود در نیومکزیکو است که یک نمای بی سابقه از این سیاره را نشان داده است. در واقع در این مطالعه امکان بررسی اتفاقات زیر ابرهای جو قطبی اورانوس فراهم شد. داده ها نشان می دهد گردش هوای خشک و گرم در قطب شمال این سیاره وجود دارد که می تواند دلیل محکم وجود یک چرخنده قوی باشد.

الکس اکینز، از آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا و از نویسندگان این مطالعه می گوید: این مطالعه می تواند اطلاعات بیشتری از داستان اورانوس را بیان کند. این اطلاعات پویایی این دنیا را نشان می دهد. در واقع اورانوس غیر از یک توپ آبی ساده متشکل از گاز دارای اتفاقات زیادی در زیر پوسته خود است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال