ناسا برای خروج ایستگاه فضایی بین المللی برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است

با توجه به اینکه تاریخ انقضای ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک است ناسا قصد دارد ساخت ایستگاه جدید و خروج ایستگاه بین المللی کنونی را از بین پیشنهادات ارائه شده شرکت ها انتخاب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برنامه‌ریزی جداگانه ای برای خروج ایستگاه فضایی بین‌المللی که زمان انقضای آن […]

با توجه به اینکه تاریخ انقضای ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک است ناسا قصد دارد ساخت ایستگاه جدید و خروج ایستگاه بین المللی کنونی را از بین پیشنهادات ارائه شده شرکت ها انتخاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برنامه‌ریزی جداگانه ای برای خروج ایستگاه فضایی بین‌المللی که زمان انقضای آن پایان این دهه خواهد بود تدارک دیده است. ناسا قصد دارد از بین پیشنهادهای ارائه شده برای ساخت فضاپیما جهت به کارگیری آن در هدایت ایستگاه فضایی بین المللی به سمت جو و سوختن آن بهره ببرد.

ناسا و دیگر شرکای بین المللی آنها در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصمیم گرفتند تا پایان این دهه از ایستگاه فضایی استفاده کنند. در سال ۲۰۳۰ دیگر این ایستگاه امکان میزبانی ایمن را برای فضانوردان نخواهد داشت.  مشکل اصلی خارج کردن این سازه ۱۰۰ تنی از مدار به روشی ایمن است. همچنین در حال حاضر نمی‌توان این سازه را برای انتقال به مدار بالاتر هل داد. زیرا ممکن است در اثر فشار زیاد این سازه از هم بپاشد. تنها راه حل در حال حاضر کنترل ایستگاه و هدایت آن به سمت جو است. در این صورت با ورود به جو سوخته و بقایای آن نیز به صورت زباله در یک منطقه غیر مسکونی و اقیانوسی فرود خواهد آمد.

پیش از این ایده اولیه برای این کار استفاده از یک فضاپیمای باری متعلق به کشور روسیه برای هل دادن ایستگاه به مدار مورد نظر بوده است. اما به گفته ناسا این ایده چندان عملی نبوده و ترک کردن ایستگاه فضایی بین المللی توسط روسیه از سال ۲۰۲۸ می‌تواند این ایده را به یک روش غیر قابل اطمینان تبدیل کند.

ناسا از شرکت‌های فضایی آمریکایی خواسته تا نوعی مدارگرد توسعه دهند تا در زمان فروپاشی ایستگاه فضایی و مدار آن، در مرحله نهایی خروج نیز قابل استفاده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال