ناسا عکس جدیدی از یخبندان دهانه جنوبی مریخ منتشر کرد

ناسا به تازگی عکس جدیدی از سیاره مریخ منتشر کرده که نشان دهنده دهانه یخ زده در قسمت جنوبی مریخ است. به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضای تکنا، عکس جدید منتشر شده از سیاره سرخ از وجود یخبندان سراسری دردهانه جنوبی این سیاره سرخ حکایت دارد. به گفته ناسا این تصویر توسط ابزار آزمایش […]

ناسا به تازگی عکس جدیدی از سیاره مریخ منتشر کرده که نشان دهنده دهانه یخ زده در قسمت جنوبی مریخ است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضای تکنا، عکس جدید منتشر شده از سیاره سرخ از وجود یخبندان سراسری دردهانه جنوبی این سیاره سرخ حکایت دارد. به گفته ناسا این تصویر توسط ابزار آزمایش علمی تصویربرداری با وضوح بالا و با کمک مدارگرد شناسایی مریخ این آژانس فضایی ثبت شده است که سطح یخ زده یک دهانه در مریخ را نشان می دهد.

مریخ در زمستان بسیار سرد بوده و دمای آن در نزدیکی قطب ها به -۱۲۵ درجه سانتیگراد می رسد. به همین دلیل در برخی از مناطق این سیاره لایه‌ هایی از یخ کربن دی اکسید یا همان یخ خشک ایجاد می شود. همچنین امکان وجود تکه های کوچک یخبندان در نشیب های نزدیکتر به استوا نیز وجود دارد. عکس جدید منتشر شده توسط ناسا قسمت نیمکره جنوبی مریخ و در زمان اواسط زمستان مربوط است.  محل دقیق آن نیز نزدیکی عرض جغرافیایی ۳۷ درجه جنوبی این سیاره است. شیب این دهانه رو به جنوب بوده و یخ های درخشان کربن در این عکس به شکل آبی رنگ پردازش شده و بهبود یافته است. این یخ های خشک توسط جریان هایی که در ماه های گرم تر رخ می دهد روی شیب دهانه به این شکل درآمدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال