ناسا تصاویر باکیفیتی از سطح خورشید منتشر کرده است

تلسکوپ Coronal ناسا توانسته تصاویر باکیفیتی از سطح خورشید و پیچیدگی های درون این ستاره منتشر کند. این عکس ها نشان می دهد که بسیاری از سطوح این ستاره برخلاف تصورهای قبلی خالی و تاریک نیست و از نوارهایی از گازهای الکتریکی پر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به […]

تلسکوپ Coronal ناسا توانسته تصاویر باکیفیتی از سطح خورشید و پیچیدگی های درون این ستاره منتشر کند. این عکس ها نشان می دهد که بسیاری از سطوح این ستاره برخلاف تصورهای قبلی خالی و تاریک نیست و از نوارهایی از گازهای الکتریکی پر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از dailymail، محققان دانشگاه Central Lancashire تصاویر باکیفیت خورشید را بررسی کرده و به نتایج جدیدی در مورد جو خورشید رسیده است. عکس های گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی Coronal

نشان می دهد که برخی بخش های این ستاره که تاکنون تاریک و خالی تصور میشد از نوارهای چندصد کیلومتری گازهای الکتریکی داغ پر شده و دمای آنها به 1.8 هزار درجه سانتیگراد می رسد. رزولوشن بالای این تصاویر توانسته بطور کامل این رشته های مغناطیسی را به تصویر بکشد. محققان می گویند این رشته ها از پلاسمای داغ ساخته شده اند.

مواد دقیق تشکیل دهنده این رشته ها بطور کامل مشخص نیست و دانشمندان معتقدند که این قضیه می تواند موضوع تحقیق بعدی آنها باشد. رابرت والش، پروفسور دانشگاه Lancashire در مورد عکس های دریافتی می گوید: تلسکوپ فضایی ناسا توانسته با کمک راکت به مدار پائینی زمین رفته و درآنجا یک چشم انداز زیبا برای عکسبرداری پیدا کند. پیش از این رصد خورشید تنها با کمک تصاویر استاندارد از این ستاره انجام می گرفت اما اکنون تلسکوپ ناسا توانسته تصاویری HD تنها از بخشی از خورشید را به ما نشان دهد. اکنون ما می دانیم که لایه های بیرونی خورشید از رشته های مغناطیسی پلاسمایی ساخته شده است.

ناسا تصاویر باکیفیتی از سطح خورشید منتشر کرده است

ناسا تصاویر باکیفیتی از سطح خورشید منتشر کرده است

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال