ناسا تاریخ جدید پرتاب موشک SLS را مشخص کرد

با وجود چند تلاش ناموفق در پرتاب موشک ماموریت آرتمیس ۱ اکنون ناسا تاریخ های دیگری را برای آغاز این ماموریت تعیین کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا دو تاریخ اول و چهارم مه ماه را برای پرتاب آرتمیس تعیین کرد. البته پرتاب آرتمیس در دو تاریخ یاد شده به […]

با وجود چند تلاش ناموفق در پرتاب موشک ماموریت آرتمیس ۱ اکنون ناسا تاریخ های دیگری را برای آغاز این ماموریت تعیین کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا دو تاریخ اول و چهارم مه ماه را برای پرتاب آرتمیس تعیین کرد. البته پرتاب آرتمیس در دو تاریخ یاد شده به برخی عوامل دیگر نیز بستگی دارد. در ابتدا سیستم سوخت رسانی موشک باید تعمیر و آزمایش شود و تائیدیه نیروی فضایی برای پرتاب را دریافت کند.

برنامه آرتمیس ۱ اولین پرتاب موشک  SLSمحسوب می شود که باید فضاپیمای اوریون را به مدار ماه حمل کند. این ماموریت بدون خدمه در واقع آزمایشی برای برای دو ماموریت بعدی آرتمیس محسوب می شود. زیرا در ماموریت های بعدی نیز فضانوردان به ماه ارسال خواهند شد.

آخرین ماموریت لغو شده ناسا در تاریخ ۱۲ شهریور اتفاق افتاد. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد عملیات تعمیر این موشک را در همان سکوی پرتاب انجام دهد. مهندسان ناسا در حال حاضر مشغول تعویض اتصالات و تعمیر خطوط سوختی هستند تا بتوانند مسیر ارسال سوخت هیدروژن به موشک را اصلاح کنند.  همچنین تعمیر روی سکو کمک می کند تا بتوانند آزمایش اتصالات جدید در دماهای برودتی را نیز انجام دهند. در صورتی که آزمایش های مجدد برودتی سیستم در تاریخ ۲۶ شهریور با موفقیت انجام شود موشک در تاریخ اول مهر پرتاب خواهد شد.

علاوه بر تعمیرات مربوط به نشت سوخت در این موشک ناسا باید برخی مسائل دیگر را نیز حل کند. یکی از آنها مربوط به سیستم flight termination است. سیستم پایان پرواز نوعی سیستم ایمنی محسوب می شود که تنها در زمان پرتاب کار میکند. البته تائیدیه این سیستم پیش از این دریافت شده بود. البته با توجه به تاخیرهای پیش آمده ممکن است به تمدید مجدد نیاز داشته باشد. تاریخ پرتاب انتخابی ناسا اول و چهارم مهرماه است که با دیگر برنامه های پرتاب این آژانس نیز تداخل ندارد. در صورت عدم موفقیت در تاریخ های انتخابی پرتاب آرتمیس به اواخر آبان موکول خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال