ناسا وویجر ۲ را برای ادامه ماموریت تا سه سال دیگر تنظیم کرد

ناسا با کمک مهندسان خود توانست کاوشگر وویجر ۲ را برای یک ماموریت ۳ ساله دیگر برنامه ریزی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از اسپیس، برنامه ماموریت وویجر ۲ از سال ۱۹۷۷ تاکنون در حال انجام است. این ماموریت تاکنون توانسته اطلاعات مفیدی را از اعماق فضا برای […]

ناسا با کمک مهندسان خود توانست کاوشگر وویجر ۲ را برای یک ماموریت ۳ ساله دیگر برنامه ریزی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از اسپیس، برنامه ماموریت وویجر ۲ از سال ۱۹۷۷ تاکنون در حال انجام است. این ماموریت تاکنون توانسته اطلاعات مفیدی را از اعماق فضا برای دانشمندان به ارمغان بیاورد. قرار است این ماموریت در سال ۲۰۲۶ به کار خود پایان دهد. مهندسان ناسا برای ادامه فعالیت وویجر ۲ برخی از سیستم ها از جمله هیترهای این کاوشگر را خاموش کرده اند تا بتوانند ماموریت های علمی خود را ادامه دهند.

لیندا اسپیلکر، یکی از دانشمندان حاضر در تیم ماموریت وویجر در آزمایشگاه جت ناسا در مورد این اقدام اعلام کرد: داده های علمی ارسالی توسط کاوشگرهای وویجر با دورتر شدن از خورشید با ارزش تر می شوند.بهدهمین دلیل تلاش داریم تا این ابزارهای علمی را تا زمانی که امکان دارد فعال نگه داریم.

دو کاوشگر وویجر ۱ و ۲ در حال ارسال داده های علمی از اعماق فضا هستند. به گفته ناسا تحقیقات اخیر آنها بررسی می آن مغناطیسی خورشید و انرژی های بادی این ستاره است.

طبق اعلام ناسا مهندسان این شرکت تنظیمات مربوط به ادامه فعالیت وویجر ۲ را بررسی می کنند و در صورتی که اقدامات انجام شده موثر باشد آن را روی وویجر ۱ نیز پیاده سازی خواهند کرد. به گفته آنان با گذشت چند هفته از اعمال تغییرات، وویجر ۲ توانسته عملکرد خوبی ارائه کند.