ناسا برنامه های جدیدی را برای کاوش کیهان پیاده سازی می کند

ناسا قصد دارد طبق یک برنامه آینده نگرانه فضایی جدید ۱۷ پروژه را با هدف کاوش کیهان و مطالعات اولیه آن انتخاب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای برنامه های فضایی آینده خود ایده های بسیاری را در نظر گرفته است. برخی از این برنامه های پیشرفته و نوآورانه هم […]

ناسا قصد دارد طبق یک برنامه آینده نگرانه فضایی جدید ۱۷ پروژه را با هدف کاوش کیهان و مطالعات اولیه آن انتخاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای برنامه های فضایی آینده خود ایده های بسیاری را در نظر گرفته است. برخی از این برنامه های پیشرفته و نوآورانه هم اکنون با تامین مالی مطالعات در مراحل اولیه خود قرار دارند تا پس از ارزیابی فناوری هایی که امکان پشتیبانی از ماموریت‌های فضایی را دارند در آینده به پیشرفت اکتشافات فضایی بیانجامند.

 در برنامه های جدید ناسا حدود ۵.۱ میلیون دلار از 9 ایالت جمع آوری و به ۱۷ محقق داده شد. ایده های ناسا شامل ۱۲ پروژه جدید در فاز مطالعه و پنج پروژه در فاز عملیاتی است. اگرچه همه این پروژه ها در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و ممکن است برخی از آنها در آینده به عنوان ماموریت رسمی در نظر گرفته نشود.

 جیم رویتر از بخش اداره ماموریت فناوری‌های فضایی ناسا در مورد برنامه‌ریزی‌های آینده ناسا گفته است: ما برای کاوش جهان به فناوری های جدید و روشهای آینده نگرانه نیاز داریم. یکی از پروژه‌های تحقیقاتی ناسا ایجاد یک طرح جدید برای فضاپیمای سرنشین دار است که بتواند در برابر تشعشعات در سفرهای طولانی محافظت بیشتری ایجاد کند. علاوه بر آن طرح های دیگری مانند هواپیمای الکتریکی بی صدا و ساخت فضاپیمایی برای حرکت به خارج از منظومه شمسی با کمک گرمای خورشید از دیگر طرح های ناسا محسوب می شود.

 جان ماتر، برنده جایزه نوبل و اختر فیزیکدان نیز طرحی را پیشنهاد داده است که می‌تواند در مطالعه سیارات فراخورشیدی دور دست به دانشمندان کمک کند. از دیگر طرح‌های مفهومی ناسا از موسسه فناوری ماساچوست مربوط به مطالعه سیاره زهره و درک بهتر آن برای دانشمندان است. با ارسال یک کاوشگر به سمت جو این سیاره می توان بخشی از گازها و ابرهای آن را به عنوان نمونه جمع‌آوری کرد. بدین ترتیب امکان کشف نشانه هایی از حیات در جو زهره به وجود خواهد آمد. در پروژه های عملیاتی نیز ساخت ربات های کوهنورد کوچک برای جستجو در غارهای زیرزمینی مریخ و همچنین استفاده از انرژی هسته ای در فضاپیما به عنوان سوخت و بهترین مفهوم برای میکرو ربات های شناگر در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال