ابزار ناسا منابع انتشار متان در جهان را شناسایی می کند

ناسا با استفاده از دستگاه نظارتی خود می تواند منابع انتشار متان در جهان را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه نظارتی ناسا همانند یک چشم قدرتمند می تواند ابرهای ساطع کننده متان را نظارت کند. این کار گلخانه ای می تواند در گرمایش زمین حدود ۸۰ برابر قوی تر […]

ناسا با استفاده از دستگاه نظارتی خود می تواند منابع انتشار متان در جهان را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه نظارتی ناسا همانند یک چشم قدرتمند می تواند ابرهای ساطع کننده متان را نظارت کند. این کار گلخانه ای می تواند در گرمایش زمین حدود ۸۰ برابر قوی تر از دی اکسیدکربن عمل کند.

دستگاه بررسی منبع غبار معدنی ناسا یا EMIT که در بیرون ایستگاه فضایی ناسا نصب شده است، می تواند ترکیبات شیمیایی و گرد و غبار در سراسر زمین و مناطق بیابانی را شناسایی کند. بدین ترتیب دانشمندان می توانند از این طریق اثر غبار بر تغییرات آب و هوایی را شناسایی کنند.

البته دستگاه EMIT می تواند وظیفه دیگری نیز روی زمین داشته باشد. این ابزار قادر است توده های عظیم گاز متان را در جهان شناسایی کند. اکنون نیز حدود ۵۰ توده عظیم از این ماده شناسایی شده است. شناسایی و مهار ابرهای متان می تواند تاثیر زیادی در محدود کردن گرمایش جهانی داشته باشد. طبق بیانیه مدیر ناسا، این پیشرفت می‌تواند علاوه بر شناسایی نشت های متان، داده های را نیز برای رسیدن سریعتر به آن ارائه کند. به گفته نلسون، ناسا بهمراه ابزارهای خود توانسته در شناسایی تغییرات آب و هوایی نقش مهمی ایفا کند. EMIT میتواند ابزاری برای اندازه گیری میزان این گاز و منبع انتشار آن باشد.

دستگاه ناسا دارای طیف سنج تصویربرداری است که قادر است اثر شیمیایی مواد معدنی را در سطح زمین تشخیص دهد. از طرفی تشخیص کار متان نیز می تواند یک رویداد خوب تلقی شود. اعضای تیم EMIT نمونه هایی ار شناسایی این ابزار را در کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیای جنوبی ارائه کردند. یکی از آنها یک ستون متان 4.8 کیلومتری در بالای محل دفن زباله در ایران بود. این ابر در هر ساعت حدود 8500 کیلوگرم متان را به فضا ارسال کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال