راه اندازی مجدد کاوشگر بین ستاره ای ناسا

فضاپیمای ناسا به نام IBex حدود سه هفته پیش از کنترل ناسا خارج شد. اکنون این آژانس فضایی اعلام کرد بار دیگر توانست با این فضاپیما ارتباط برقرار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از گذشت سه هفته با دیگر ناسا توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند. مقامات ناسا اعلام […]

فضاپیمای ناسا به نام IBex حدود سه هفته پیش از کنترل ناسا خارج شد. اکنون این آژانس فضایی اعلام کرد بار دیگر توانست با این فضاپیما ارتباط برقرار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از گذشت سه هفته با دیگر ناسا توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند. مقامات ناسا اعلام کردند بالاخره امکان برقراری ارتباط با این فضاپیما و بازنشانی دوباره کنترل کننده های آن انجام شد. تیم پشتیبانی این ماموریت با انجام عملیات بازنشانی اضطراری توانستند با این فضاپیما ارتباط برقرار کنند. فضاپیما به آنها اجازه داد تا بار دیگر کنترل آن را به دست بگیرند.

به گفته ناسا در حال حاضر کارکرد این فضاپیما به حالت عادی بازگشته است و در حالت عملیاتی قرار دارد. کاوشگر بین ستاره ای ناسا در سال ۲۰۰۸ و با هدف مطالعه هلیوسفر و تمرکز بر حباب، مرز میان محیط خورشید و فضای بین ستاره ای پرتاب شده بود. هلیوسفر که در تمام منظومه شمسی قرار دارد دربرگیرنده میدان مغناطیسی خورشیدی است. پلاسمای خارج شده از خورشید باعث حفظ این حباب در برابر فشار گازهای میان ستاره ای میشود.

جریان بادهای خورشیدی از خورشید آغاز شده و در منطقه ای به نام منطقه خروجی از سرعت آن کاسته میشود. منطقه بعد از خروجی پوش خورشیدی نام دارد که مرز بیرونی آن مرز هلیوسفر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال