ناسا برای ساخت شبیه ساز مریخ مسابقه ۷۰ هزار دلاری برگزار می کند

ناسا با هدف آماده سازی فضانوردان برای سفر به مریخ یک مسابقه ۷۰ هزار دلاری برای ساخت شبیه ساز مریخ راه اندازی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد از شبیه ساز مریخ برای آموزش فضانوردان برای مقابله با سناریوهای مختلف استفاده کند. به تازگی نیز ناسا از برگزاری […]

ناسا با هدف آماده سازی فضانوردان برای سفر به مریخ یک مسابقه ۷۰ هزار دلاری برای ساخت شبیه ساز مریخ راه اندازی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد از شبیه ساز مریخ برای آموزش فضانوردان برای مقابله با سناریوهای مختلف استفاده کند. به تازگی نیز ناسا از برگزاری یک مسابقه برای ساخت این شبیه ساز خبر داد.

در این مسابقه شرکت کنندگان با در اختیار داشتن یک جهان دیجیتالی مشابه مریخ باید ماموریت های ویژه را طراحی کنند. این مسابقه در دو مرحله طراحی و ترسیم سناریوهای آموزشی و مرحله بعد توسعه انجام می شود. در مرحله توسعه نیز شرکت کنندگان باید قابلیت واقعیت مجازی را توسعه داده و آن سناریو را عملیاتی کنند.

پاتریک استپ، مهندس عملکرد انسانی ناسا در این باره می گوید: اجرای این فرایند و سناریوها پیش از قرارگیری فضانوردان و پژوهشگران در معرض شراره های سیاره سرخ ضروری است. در حال حاضر تعداد. شرکت کنندگان حدود ۲۳۰۰ نفر است و قرار است در پایان مبلغ ۷۰ هزار دلار به چند برنده اهدا شود. طبق برنامه ریزی های ناسا برای انجام ماموریت سرنشین دار به مریخ تا سال ۲۰۳۰، از هم اکنون برنامه های آموزشی و افزایش آمادگی خدمه آغاز شده است.

فضانوردان باید حدود ۱۰۰۰ وظیفه برنامه ریزی شده را در سیاره سرخ انجام دهند. پیچیدگی این وظایف متفاوت بوده و استفاده از فضا و شرایط مجازی برای طراحی سناریوهای آموزشی می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال