ناسا برای پیشرفت و توسعه پروژه بادبان خورشیدی سرمایه گذاری میکند

ناسا قصد دارد مبلغ دو میلیون دلار با هدف توسعه پروژه بادبان های خورشیدی در این پروژه سرمایه گذاری کند. پروژه توسعه طرح مفهومی بادبان خورشیدی diffractive lightsailing یا سفر نوری پراشیدنی استقرار مجموعه ای از فضاپیما های علمی در مدار خورشید و نزدیک قطب های این ستاره است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، […]

ناسا قصد دارد مبلغ دو میلیون دلار با هدف توسعه پروژه بادبان های خورشیدی در این پروژه سرمایه گذاری کند. پروژه توسعه طرح مفهومی بادبان خورشیدی diffractive lightsailing یا سفر نوری پراشیدنی استقرار مجموعه ای از فضاپیما های علمی در مدار خورشید و نزدیک قطب های این ستاره است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، انجام این پروژه چالش های فراوانی را به دنبال دارد. در این پروژه و حرکت فضاپیما از بادبان های خورشیدی و فشار ناشی از نور خورشید استفاده میشود. علاوه بر آن در بادبان‌ها از مواد بازتاب دهنده همانند Mylar استفاده خواهد شد که با به دام انداختن انرژی جنبشی فوتون ها و جهش و جنبش آنها حرکت سطح بادبان به سمت مخالف را به دنبال خواهد داشت. از دیگر مشکلات موجود در این پروژه نوع و جنس بادبان های خورشیدی است که بسیار نازک هستند. همچنین حرکت آنها تنها محدود به جهت تابش نور خورشید خواهد بود و هدایت پذیری آن در حال حاضر صفر است.

 امبر دابیل مسئول این پروژه از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانزهاپکینز می گوید: در صورت موفقیت این فناوری علاوه بر بهبود ماموریت‌های فضایی روی قابلیت های رصد خورشید نیز موثر خواهد بود. تاکنون این تیم طراحی انواع متفاوتی از مواد اولیه را برای سفر نوری پرانشی آزمایش کرده است. طرح های جدیدی نیز جهت کنترل فضاپیما و برطرف کردن محدودیت هدایت پذیری آماده شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال