ناسا برای ساخت دومین فرودگر مریخ به دنبال داوطلب است

ناسا علاوه بر اسپیس ایکس به یک شرکت دیگر نیز برای ساخت دومین فرودگر خود نیاز دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در بیانیه ای اعلام کرد به یک شرکت جدید برای ساخت دومین فرودگر خود نیاز دارد. ناسا طی قراردادی با شرکت اسپیس ایکس قصد دارد فصنوردان خود را طی […]

ناسا علاوه بر اسپیس ایکس به یک شرکت دیگر نیز برای ساخت دومین فرودگر خود نیاز دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در بیانیه ای اعلام کرد به یک شرکت جدید برای ساخت دومین فرودگر خود نیاز دارد. ناسا طی قراردادی با شرکت اسپیس ایکس قصد دارد فصنوردان خود را طی ماموریت آرتمیس به ماه ارسال کند. اکنون این آژانس فضایی به شرکت دیگری برای ساخت دومین فرودگر روی ماه نیازمند است. ناسا برای این کار طی درخواستی رسمی این دعوت را منتشر کرده است.

شرکت دوم باید طی قراردادی ساخت یک فرودگر بدون سرنشین و یک فرودگر سرنشین دار را با هدف حضور بلند مدت در ماه بسازد. این فرودگر قرار است برای ماموریت های فراتر از آرتمیس ۳ مورد استفاده قرار بگیرد که ماموریت سرنشین دار برای سال ۲۰۲۵ خواهد بود.لیزا واتسون مورگان از مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در بیانیه خود اعلام کرد: تحت این درخواست قصد داریم علاوه بر توسعه یک فرودگر یک پایه برای اکتشافات بلند مدت در اعماق فضا ایجاد کنیم که برای این کار به همکاری با شرکت های آمریکایی نیاز داریم تا از دانش و تخصص ناسا بهمراه تشویق نوآوری حوزه فناوری استفاده کنند.

پیش از این انتخاب اسپیس ایکس برای ساخت اولین فرودگر تحت رقابت با بلواوریجین بسیار بحث برانگیز بود بطوری که پس از رد درخواست بلواوریجین این شرکت از ناسا شکایت کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال