ناسا فضانوردان خود را برای کاوش حیات در ماه آماده می کند

ناسا می گوید ممکن است بخش هایی از ماه میزبان حیات بوده و فضانوردان این آژانس فضایی در ماموریت آینده به جستجوی آن خواهند پرداخت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا می گوید ممکن است بخشی از ماه دارای حیات باشد. به همین دلیل در مأموریت های بعدی فضانوردان برای کشف این […]

ناسا می گوید ممکن است بخش هایی از ماه میزبان حیات بوده و فضانوردان این آژانس فضایی در ماموریت آینده به جستجوی آن خواهند پرداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا می گوید ممکن است بخشی از ماه دارای حیات باشد. به همین دلیل در مأموریت های بعدی فضانوردان برای کشف این موضوع بررسی هایی را انجام خواهند داد.

پرابال ساکسنا، یکی از محققین سیاره شناس در مرکز فضایی گودارد در ناسا در این باره گفته است: اخیرا بررسی هایی در مورد حیات میکروبی انجام شد و طی آن به یک موضوع بسیار جذاب رسیدیم. تیم ما متوجه شد احتمالا در بخش هایی از این کره نقاطی زیست پذیر برای شکل خاصی از حیات وجود دارد که به صورت محافظت شده است.

حیات میکروبی مورد نظر احتمالا در بخش های تز قطب جنوب و در سایه شکاف ها قرار دارد. به گفته ساکسنا سوال در این مورد این است که احتمال دارد موجودات زنده با منشا زمین به این کره منتقل شده باشند یا خیر.

برنامه ناسا برای بازگردان فضانوردان به ماه در اواخر سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد. مکم است در بررسی های بعدی مشخص شود انسان ها تنها ارگانیزم‌ های زنده پا گذاشته به سطح ماه نباشند. هنوز نقاط مربوط به کاوش حیات روی ماه مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال