ناسا در تدارک طراحی تلسکوپ جدیدی برای کشف جهان بیگانه است

ناسا قصد دارد تلسکوپ جدیدی برای کشف سیاره های فراخورشیدی قابل سکونت و تمدن های بیگانه طراحی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالیکه جدیدترین تلسکوپ علمی ناسا یعنی جیمز وب در سال اول فعالیت خود قرار دارد، این آژانس فضایی برنامه ریزی های جدیدی را برای جانشین بعدی آن آغاز […]

ناسا قصد دارد تلسکوپ جدیدی برای کشف سیاره های فراخورشیدی قابل سکونت و تمدن های بیگانه طراحی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالیکه جدیدترین تلسکوپ علمی ناسا یعنی جیمز وب در سال اول فعالیت خود قرار دارد، این آژانس فضایی برنامه ریزی های جدیدی را برای جانشین بعدی آن آغاز کرده است.

در سال ۲۰۲۱ بخش اختر فیزیک ناسا طی دستوری از آکادمی ملی علوم آمریکا، تمرکز خود را روی تلسکوپ نانسی گریس رومن قرار داد. با وجود برنامه ریزی برای پرتاب این تلسکوپ ناسا قصد دارد تا ماموریت جدیدی را برای کشف سیارات فراخورشیدی قابل سکونت و جهان های بیگانه آغاز کند.

مارک کلیپمن، از بخش اختر فیزیک ناسا در مورد تلسکوپ بعدی می گوید: این رصدخانه به عنوان رصدخانه جهان قابل سکونت نام گذاری خواهد شد. قرار است این پروژه با هدف آن، نام گذاری شود. این تلسکوپ برای انجام ماموریت خود به تاج نگار قوی نیاز دارد. از طرفی باید یک تلسکوپ فوق پایدار باشد. تاج نگار به دانشمندان امکان می دهد تا بتوانند اجرام کم نور که در کنار اجرام پرنور مانند سیارات سنگی قرارگرفته در کنار ستاره ها را مطالعه کنند.

به دستور آکادمی ملی علوم ناسا باید فناوری های مربوط به رصد پرتو ایکس و مادون قرمز دور را با استفاده از ماموریت های کوچک گسترش دهد. زیرا ناسا قصد ندارد رصدخانه جهان های قابل سکونت را همانند جیمز وب با بودجه و زمان زیاد بسازد. به گفته کلمپین باید بودجه ساخت در یک راستا قرار گیرد و ناسا نیز در تدارک ماموریت های پرتو ایکس و مادون قرمز دور باشد. در صورت انجام سریع این کار، می توان زودتر به رصدخانه اصلی فکر کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال