ناسا در جهت مطالعه کیهانی یک بالن بزرگ به اندازه استادیوم فوتبال را به لبه فضا ارسال می کند

ناسا اعلام کرده قصد دارد با استفاده از یک بالون بسیار بزرگ که به یک تلسکوپ مجهز شده است مطالعات کیهانی خود را آغاز کند. این بالون با ارسال به لایه استراتوسفر جو و با کمک تلسکوپ دو نیم متری به لبه فضا می‌تواند به این مطالعه کمک کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، […]

ناسا اعلام کرده قصد دارد با استفاده از یک بالون بسیار بزرگ که به یک تلسکوپ مجهز شده است مطالعات کیهانی خود را آغاز کند. این بالون با ارسال به لایه استراتوسفر جو و با کمک تلسکوپ دو نیم متری به لبه فضا می‌تواند به این مطالعه کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، تلسکوپ مورد استفاده ناسا به نام ASTHROS حدود سه هفته و با کمک جریان های بادی جنوبگان در این منطقه پرواز خواهد کرد. آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL) اعلام کرده است: مطالعات مربوط به این تلسکوپ در ارتفاع ۴۰ کیلومتری سطح زمین و در مورد محدوده فروسرخ دور انجام خواهد گرفت.

ساخت این تلسکوپ و همچنین تجهیزات علمی مورد نیاز برای حمل توسط این بالون و سیستم های خنک کننده الکترونیکی توسط ناسا به اتمام رسیده و آزمایشات مربوط به آن از ماه آینده آغاز خواهد شد.

تلسکوپ ASTHROS  قادر است حرکت و سرعت گازهای اطراف ستاره های تازه متولد شده را ثبت و جمع آوری و برای مطالعه به ناسا ارسال کند. همچنین در این مطالعه در مورد دو یون نیتروژن نیز نقشه برداری و جمع آوری داده انجام خواهد شد.

بالون حمل کننده این تلسکوپ بسیار بزرگ بوده به طوری که عرض آن به ۱۵۰ متر خواهد رسید. این بالن می‌تواند تلسکوپ و تجهیزات علمی را درون محفظه ای با خود حمل کند. مدیر آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در مورد این ماموریت می گوید: ماموریت ها با کمک بالون خطرات بیشتری نسبت به ماموریت‌های فضایی داشته اما می‌توانند برای مطالعات بسیار سودمند باشند. همچنین توسط این مأموریت مطالعات هسته‌ای اخترفیزیک نیز انجام خواهد شد. داده های این مأموریت می تواند زمینه‌ی آموزش مهندسان و همچنین ماموریت های فضایی آینده را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال