ناسا نسخه واقعیت مجازی حضور در مریخ را شبیه سازی میکند

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با کمک ناسا و با هدف آماده شدن برای فرود انسان روی مریخ یک نسخه شبیه سازی واقعیت مجازی از این سفر ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپیک گیمز به کمک ناسا اولین نسخه واقعیت‌مجازی مربوط به سفر مریخ را طراحی خواهد کرد که می […]

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با کمک ناسا و با هدف آماده شدن برای فرود انسان روی مریخ یک نسخه شبیه سازی واقعیت مجازی از این سفر ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپیک گیمز به کمک ناسا اولین نسخه واقعیت‌مجازی مربوط به سفر مریخ را طراحی خواهد کرد که می تواند به فضانوردان در نخستین زمان ورود به مریخ آموزش دهد. به گفته این آژانس از طریق این برنامه توسعه دهندگان و طراحان شرایطی را در جهان مجازی برای ورود به مریخ ایجاد می کنند. در این برنامه ها فعالیتهایی نظیر برپایی کمپ، تامین انرژی و مواجهه با طوفانهای شدید گرد و غبار و یا رویارویی با تشعشعات به چالش کشیده می شود.

 این برنامه با نام  MarsXR Challengeبرای توسعه دهندگان همراه با یک جایزه ۷۰ هزار دلاری برای ۲۰ نفر خواهد بود. این چالش ها قرار است در پنج بخش همانند راه اندازی کمپ، پژوهش‌های علمی، اکتشاف، تعمیر و نگهداری و.. تقسیم شود.

توسعه‌دهندگان باید فرایند هایی را ایجاد کنند که در آن فضانوردان در زمان استفاده از هدست واقعیت مجازی برای ماموریت خود آماده شوند. دسترسی به محیط آزمایشی واقعیت مجازی به دارایی هایی مانند لباس های فضایی و مریخ نورد ها نیز دسترسی خواهند داشت. از طرفی طی همکاری ناسا و شرکت بوئندیا بخش های مربوط به فناوری شبیه سازی و آموزش نیز از طریق واقعیت مجازی انجام می گیرد. موتور سیستم پشتیبانی عملیاتی در این برنامه توسط اپیک گیمز ساخته میشود. شرکت کنندگان در این چالش نیز امکان دستیابی به محیط واقعیت مجازی را خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال