ناسا نسل جدید لباس های فضایی را در ایستگاه بین المللی آزمایش می کند

ناسا قصد دارد با کمک فضانوردان خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی لباس های جدید این فضانوردان را مورد آزمایش قرار دهد. لباس های جدید به سیستم های خنک کننده داخلی مجهز بوده و می تواند مقاومت مناسبی در برابر گرمای فضا ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویدیوی اخیر ناسا از […]

ناسا قصد دارد با کمک فضانوردان خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی لباس های جدید این فضانوردان را مورد آزمایش قرار دهد. لباس های جدید به سیستم های خنک کننده داخلی مجهز بوده و می تواند مقاومت مناسبی در برابر گرمای فضا ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویدیوی اخیر ناسا از آزمایش لباس جدید فضانوردان این آژانس در ایستگاه فضایی بین المللی حکایت دارد. در این ویدیو خدمه ایستگاه فضایی با کمک یک دستگاه دیگر آب سرد دریافت کرده و در حال پیاده‌روی فضایی هستند. این فضانوردان از لباس های مخصوصی در زیر لباس فضانوردی خود استفاده کرده‌اند که با لوله های پر شده از جریان ثابت آب پوشیده شده است.

 در سیستم جدید ناسا حسگرهای فشار و حلقه کنترل حرارتی علاوه بر حفظ دمای تنظیم شده بخار آب نیز در فضا آزاد خواهد کرد. این فناوری ها با هدف استفاده فضانوردان در ماموریت های آتی آرتمیس به ماه به کار رفته است.

این لباس به فضانوردان و ماهنوردان آرتمیس کمک میکند تا در برابر دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت مقاومت کنند. ویدئوی منتشر شده توسط ناسا این فناوری را به عنوان خنک ماندن در فضا توضیح داده است. به گفته ناسا فضانوردان در ماه قرار است علاوه بر کاوش، جمع آوری نمونه های علمی، پیمودن تپه ها و نمونه برداری از سنگ ها را نیز انجام دهند. این در حالی است که هوای سطح ماه می‌تواند ۲۵۰ درجه فارنهایت باشد. به همین دلیل نیاز است تا از لباس های فضایی مجهز به یک سیستم خنک کننده شخصی استفاده شود. همچنین فضانوردان در طول پیاده روی های فضایی باید در برابر گرمای خورشید و یا گرمای بدن خود محافظت شوند. خنک کننده هوا نیز نمی تواند به اندازه کافی این کار را انجام دهد. به همین دلیل از آب به عنوان یک گزینه خنک کنندگی استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال