دورترین شبکه ماهواره ای ناوبری جهانی در ماه راه اندازی می شود

ناسا قصد دارد یک سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی در ماه پیاده سازی کند که طی آن به سیستم ماهواره ناوبری زمین نیز متصل شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد دورترین اتصال به شبکه جی پی اس را از قمر زمین فعال کند. این آژانس فضایی اکنون در حال […]

ناسا قصد دارد یک سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی در ماه پیاده سازی کند که طی آن به سیستم ماهواره ناوبری زمین نیز متصل شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد دورترین اتصال به شبکه جی پی اس را از قمر زمین فعال کند. این آژانس فضایی اکنون در حال آماده شدن برای آزمایش این سیستم ناوبری قمری جدید است که از ماه به سیستم های روی زمین GNSS متصل میشود. در صورت موفقیت، این ماموریت می تواند رکورد دورترین اتصال به GPS را در فاصله تقریباً ۳۸۳ هزار کیلومتری بشکند.

 انجام این ماموریت نیز در سال ۲۰۲۴ و توسط فرودگر بلو گوست شرکت فایرفلای ایرواسپیس به صورت آزمایشی انجام میگیرد. در این ماموریت سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی زمین GNSS یک صورت فلکی ماهواره ای تشکیل خواهد شد که وظیفه آن ارسال سیگنال های موقعیت یاب، زمانبندی و ناوبری به زمین است. این سیستم هم اکنون نیز به نام جی پی اس و توسط نیروی فضایی ایالات متحده در زمین وجود دارد.

در حال حاضر آزمایش گیرنده GNSS نیز در ماه به نام LuGRE طی همکاری این آژانس با آژانس فضایی ایتالیا توسعه یافته است و قرار است طی آن اولین مکان یابی از ماه انجام شود. فابیو دوویس از آژانس فضایی ایتالیا در مورد توسعه این گیرنده میگوید: گیرنده LuGRE قرار است در یک مسیر طولانی و با هدف گسترش قابلیت های GNSS در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

ماموریت ناسا شامل ارسال بلوگوست به ماه و استقرار گیرنده LuGRE در آن خواهد بود. سپس حدود ۱۲ روز پس از آن جمع آوری داده ها انجام می پذیرد. پس از آن نیز داده ها به زمین بازگردانده شده و با کمک آن می توان سیستم های GNSS ماه را برای ماموریت های قمری آینده استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال