ناسا فناوری ارتباطات لیزری را در اطراف ماه آزمایش می کند

ناسا قصد دارد با استفاده از فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ ارتباطات لیزری را در مسیر ماه آزمایش کند. هدف از بکارگیری این فناوری انتقال سریع تر داده ها به زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ارتباط بین فضاپیماها از طریق لیزر انجام میشود. پیش از این برای انتقال […]

ناسا قصد دارد با استفاده از فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ ارتباطات لیزری را در مسیر ماه آزمایش کند. هدف از بکارگیری این فناوری انتقال سریع تر داده ها به زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ارتباط بین فضاپیماها از طریق لیزر انجام میشود. پیش از این برای انتقال داده ها از سیگنال های رادیویی در شبکه فضای دور دست استفاده میشد. این سیگنال ها توسط کاوشگرهای اعماق فضا به زمین انتقال می یابند. اما لیزرها قادر هستند علاوه بر افزایش میزان داده های انتقالی سرعت آنها را نیز افزایش دهد. به همین دلیل ناسا قصد دارد این فناوری را به ماه منتقل کند.

این آژانس فضایی در این مورد گفته است: در ماموریت سرنشین دار آینده در کپسول اوریون از این فناوری استفاده خواهد شد و بوسیله آن عکس ها و ویدئوها از مناطق اطراف ماه ارسال خواهد شد. در صورت موفقیت در استفاده از این فناوری بینندگان می توانند ماه را به صورت زنده و در لحظه مشاهده کنند که پیش از این امکان پذیر نبود.

ناسا با هدف استفاده از لیزر در ارتباطات تاکنون چندین ماهواره نمایشی را ارسال کرده و نخستین نوع این ارتباط در ماموریت نمایش رله ارتباط در دسامبر ۲۰۲۱ انجام شده بود. در سال گذشته نیز یک کیوب ست به فضا پرتاب شد که توانست انتقال داده را با سرعت ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه انجام دهد. به گفته ناسا آزمایش های اخیر تنها آغاز راه پیشرفت اکتشافات علمی توسط ارتباطات لیزری است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال