ناسا فناوری های پزشکی را برای استفاده در ماه و مریخ آزمایش می کند

ناسا قصد دارد برخی فناوری های پیشرفته پزشکی که برای فضا طراحی شده اند مورد آزمایش قرار دهد. این ابزارها برای جراحی در ماه و مریخ توسعه یافته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران فناوری های را برای جراحی در فضا توسعه داده اند که می تواند خونریزی در جراحی را […]

ناسا قصد دارد برخی فناوری های پیشرفته پزشکی که برای فضا طراحی شده اند مورد آزمایش قرار دهد. این ابزارها برای جراحی در ماه و مریخ توسعه یافته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران فناوری های را برای جراحی در فضا توسعه داده اند که می تواند خونریزی در جراحی را به حداقل برساند. طبق بیانیه اخیر ناسا، ماموریت فرصت های پرواز با هدف توسعه و پیشرفت نوآوری پزشکی در فضا انجام خواهد شد. جورج پانتالوس، پژوهشگر ارشد از دانشگاه لوئیز می گوید:

در حال حاضر جراحی در فضا به عنوان نیازی مبرم شناخته نمی‌شود اما هرچه از زمین دورتر شویم احتمالا به قابلیت های پزشکی گسترده تری نیاز خواهد بود. به دلیل وجود ریزگرانش مراقبت از زخم پس از جراحی بسیار مشکل خواهد بود.

برای ازمایش فناوری های توسعه یافته یک هواپیمای شبیه سازی شده در شرایط ریزگرانش قرار گرفت. هواپیمای اصلاح شده به شرکت Zero gravity corporation تعلق داشت که برای کوتاه مدت پروازهای شبیه ساز شرایط ریزگرانش را ایجاد می کند.

برای جلوگیری از شناور شدن مایعات و خون حاصل از جراحی از دستگاه کنترل مایعات جراحی به نام MFSD استفاده میشود. این دستگاه با محفظه شیشه ای به پوست چسبیده و تنها یک فضا را برای جراحی قرار می دهد تا نشت مایع انجام نشود. این دستگاه همچنین می تواند مکش، آبیاری، دید و روشنایی و داغ کردن را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال