ناسا نزدیک به سه میلیون تصویر جدید از کره زمین را به صورت رایگان منتشر کرد

به تازگی شرکت ناسا در اقدامی بسیار غیر منتظره، همراه با اطلاعات بسیار زیادی که منتشر می‌کند، مجموعه‌ای عظیم از 2.95 میلیون تصویر پیشرفته ماهواره‌ای از سیاره زمین را به رایگان در اختیار عموم کاربران قرار داده است. این تصاویر که به وسیله یک دستگاه ژاپنی با نام Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer (رادیومتر […]

به تازگی شرکت ناسا در اقدامی بسیار غیر منتظره، همراه با اطلاعات بسیار زیادی که منتشر می‌کند، مجموعه‌ای عظیم از 2.95 میلیون تصویر پیشرفته ماهواره‌ای از سیاره زمین را به رایگان در اختیار عموم کاربران قرار داده است. این تصاویر که به وسیله یک دستگاه ژاپنی با نام Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer (رادیومتر پیشرفته فضابرد بازتابی و تابش گرمایی) که بدان اختصارا ASTER نیز گفته می‌شود، تهیه شده و نزدیک به 16 سال است که اطلاعات مختلف را از ماهواره Terra ناسا در رابطه با زمین دریافت می‌کند.

باید اشاره داشته باشیم که پیش از این، مجموعه این عکس‌ها در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت کشور ژاپن با قیمتی بسیار ناچیز به فروش می‌رسید، اما حالا مسئولین تصمیم به انتشار و به رایگان قرار دادن این تصاویر گرفته‌اند. ناسا اذعان داشته که این تصاویری که آنها در اختیار کاربران داده‌اند طیف وسیعی داشته و از بخش‌های بسیار زیاد و بزرگی از کره زمین، اطلاعات بسیار خوبی را می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد.

همینطور تصاویری که در ادامه به عنوان نمونه مشاهده کرده و می‌توانید در میان این 3 میلیون عکس نیز آنها را بیابید، ابعاد بزرگی داشته و هر کدام از آنها 30 مایل مربع از سطح زمین را نمایش می‌دهند. همچنین اگر مایل باشید می‌توانید با باز کردن این لینک، به این مجموعه عظیم دسترسی داشته باشید.

PIA16824-743x700 PIA16590-800x636 PIA17576-798x700 PIA17721-800x661

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال