ناسا آزمایش حیاتی موشک آرتمیس 1 را در ۱۹ ژوئن آغاز می کند

ناسا قصد دارد در تاریخ نوزدهم ژوئن امسال آزمایش های مربوط به مأموریت مهم آرتمیس 1 را از سر بگیرد. به گفته این آژانس فضایی عملیات بازگشت این موشک به سکوی پرتاب نیز در تاریخ 6 ژوئن انجام می گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش سوختگیری حیاتی موشک SLS در تاریخ […]

ناسا قصد دارد در تاریخ نوزدهم ژوئن امسال آزمایش های مربوط به مأموریت مهم آرتمیس 1 را از سر بگیرد. به گفته این آژانس فضایی عملیات بازگشت این موشک به سکوی پرتاب نیز در تاریخ 6 ژوئن انجام می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش سوختگیری حیاتی موشک SLS در تاریخ ۱۹ ژوئن آغاز خواهد شد. اولین ماموریت موشک SLS نیز مربوط به آرتمیس یک خواهد بود که طی آن یک کپسول بدون سرنشین اوریون به دور ماه ارسال می شود. در آزمایشات نیز قرار است موشک SLS و کپسول اوریون تمرین لباس خیس را انجام دهند.

پیش از این نیز ناسا چندین بار آزمایش تمرین لباس خیس را انجام داد که هیچکدام با موفقیت همراه نبود و برخی از آنها نیز به تعویق افتاد. اکنون مقامات این آژانس فضایی قصد دارند یک بار دیگر این آزمایش ۴۸ساعته را در تاریخ ۱۹ ژوئن انجام دهند. برخی مشکلات فنی باعث تعویق این آزمایش شده بود.

 به گفته ناسا گیر کردن دریچه و نشت هیدروژن از لوله های موشک در زمان اتصال آن به برج پرتاب موجب این تعویق شده بود. تیم عملیاتی آرتمیس 1 نیز تاکنون عملیات سوخت رسانی را تا موشک SLS برای سه بار پیاپی انجام دادند و تاکنون هیچ کدام از آنها با موفقیت همراه نبوده است. در نهایت نیز موشک و کپسول به ساختمان مونتاژ منتقل شد. تاکنون اصلاحات بسیاری روی آن انجام گرفته و به گفته مهندس ارشد برنامه SLS اکنون نشتی لوله تعمیر و پیچ و مهره های کهنه تعویض شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال